Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen.
Binnenkort moet ik op onze Computerclub een lezing geven over veilig internetten , dat doe ik mede met een PowerPoint-presentatie. Nu weet ik daar best veel van, echter niet hoe dat zit bij de tablet en smartphone in het algemeen.
Lopen deze hetzelfde gevaar als een desktop PC of Laptop en moet daarop ook een antivirusprogramma worden geinstalleerd etc. ? Wie kan en wil mij daar een korte omschrijving voor geven ?
Met vriendelijke groet,
Willem Boer-Swifterbant (Flevoland)
 
misschien heb je hier wat aan/


Veilig surfen op je tablet via een openbare hotspot

Veel tabletkopers kiezen voor een WiFi-only exemplaar en hebben dus onderweg geen beschikking over een 3G connectie. Zij gebruiken hun tablet onderweg met openbare hotspots. Dit is een goedkope en gemakkelijke oplossing, maar het brengt wat risico’s met zich mee op het gebied van privacybescherming en veiligheid. Daarom is het aan te raden om je verbinding te versleutelen met VPN, zodat je gegevens niet in verkeerde handen vallen.
 
"Internetbankieren veiligst via iPad"

Internetgebruikers die veilig willen internetbankieren kunnen hier het best een tablet zoals de iPad voor gebruiken, aangezien dit het veiligste platform is. Dat zegt Sean Sullivan van het Finse F-Secure. Het afgelopen jaar zijn er verschillende Trojaanse paarden voor smartphones verschenen die TANcodes kunnen onderscheppen. Toch is de virusbestrijder verrast dat mobiel bankieren nog niet zo vaak het doelwit van cybercriminelen is geweest.
Tablet
"Misschien dat een 7 inch-scherm gewoon niet groot genoeg is om grote aantallen mobiele bankiers aan te trekken. Hierdoor zijn er op dit moment geen mobiele banking Trojans", laat Sullivan weten. "Daarentegen bieden tablets wel genoeg displayruimte om te bankieren. Waarschijnlijk is tablet bankieren, met gebruik van beveiligde WiFi, op dit moment het veiligste platform dat er is."
 
De enige reden waarom de tablet iets minder gevaarlijk is, is omdat er minder gebruikers zijn.
Hoe meer gebruikers, hoe interessanter om ergens lekken op te sporen.
Voor het zekerste gebruik ik toch AVG op mijn tablet.
 
De enige reden waarom de tablet iets minder gevaarlijk is, is omdat er minder gebruikers zijn.
Hoe meer gebruikers, hoe interessanter om ergens lekken op te sporen.
Voor het zekerste gebruik ik toch AVG op mijn tablet.

Ja en nee...
Een goed voorbeeld hiervan is het lek van Apple. Dit lek kwam eigenlijk via de Java client binnen. En overal waar die gebruikt wordt, kan men er misbruik van maken. De zwakste schakel wordt misbruikt.
 
Beste mensen.
Bedankt voor jullie reacties, maar ik heb nog geen duidelijk antwoord op mijn vraag.
De vraag was of een tablet of i-phone hetzelfde gevaar loopt als een desktop of Laptop van o.m. virussen en moet daar ook een antivirusprogramma op worden geinstalleerd ??
Alvast bedankt voor eventuele nieuwe reacties, met de groetjes van
Willem Boer
 
De enige reden waarom de tablet iets minder gevaarlijk is, is omdat er minder gebruikers zijn.
Hoe meer gebruikers, hoe interessanter om ergens lekken op te sporen.
Voor het zekerste gebruik ik toch AVG op mijn tablet.

Dat is een veel gemaakte denkfout. Echter gaat het om de architectuur van het toestel: Zo zal een Windows toestel eerder besmet zijn dan een Android toestel. Leesvoer: Onterecht bezwaar tegen Ubuntu
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan