Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9940

Gast
Beste mensen ik heb een vraagje.

Ik kijk in mijn interne C schijf onder Windows onder winsxs en daar staan 64.209 bestanden (amd 64) met maar liefst 9,15 GB vanaf 2009 tot 2015 opgeslagen.
Kan iemand me uitleggen wat dat allemaal is en of ik die bestanden zonder gevolgen kan / mag verwijderen. Zie onderstaande voorbeeld.
Schirmfoto_2015-05-15_072237.jpg

met vriendelijke groet
crimpak
 
bij mij staan er in die map 22757 items gaande van het jaar 2013 tot 2015 best dat je deze laat staan ...
dat er bij u zelfs mappen aanwezig zijn van het jaar 2009 heeft dan ook met de Windows 7 te maken deze Windows werd dan ook uitgebracht in het jaar 2009

**ik had eerder ook de Windows 7 maar heb daarna een upgrade gedaan naar de Windows 8 daar door zijn hier dus de mappen van voor het jaar 2013 niet meer aanwezig .
 
Ja dat opslaan gaat wel heel erg snel en waarom dat allemaal opgeslagen wordt is me niet geheel duidelijk. Daarom was mijn vraag ook heb je die bestanden nog wel nodig of hebben ze ergens invloed op als je deze zou wissen, want om nu 9,15 GB op een schijf kwijt te raken aan zaken die geen nut hebben lijkt me ook niet handig.
groetjes
crimpak
 
Ruim je schijf eens op.
De map WinSxS bevat oude updatebestanden die op zich allemaal verwijderd mogen worden als de pc na deze update goed functioneert.

Ga eens naar Start en tik dan in cleanmgr.exe Kies nu voor het juiste station. In jouw geval dus schijf C
Vink alles aan na de scan.
Laat dit eens lopen en kijk daarna wat er verwijderd is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goeiemorgen Lana,
zou dat wel willen doen maar heb dat nog nooit gedaan en het kan dom klinken maar ik weet niet hoe ik dat moet doen.
groetjes
crimpak
 
Ga naar start..alle programma’s ...bureau accessoires...
Rechter muis klik op de opdrachtprompt en uitvoeren als Administrator
Vervolgens typ je in Opdrachtprompt: net user administrator /active:yes
Meld je af en je ziet nu de verborgen administrator verschijnen ...
**noteer dat afmelden niet hetzelfde is als heropstarten !

nadat je je afgemeld heb verschijnt er het inlogscherm en je zou hier nu ook de Administrator vermeld moeten zien .....
**meld je met deze aan ! ( er zou normaal gezien geen w8woord moeten ingegeven worden is dit toch het geval dan werd deze Administrator door iemand anders beveiligd en zou je achter dit in te geven w8woord moeten komen !!)

Mocht je later het account willen uitschakelen ..
kun je dit doen door de yes te veranderen naar no,
het komt er dan zo uit te zien: net user administrator /active:no
 
Hoi Qtex, ik heb het tot dit gedaan:
Vervolgens typ je in Opdrachtprompt: net user administrator /active:yes
Maar onderstaande begrijp ik niet, moet ik dan dat schermpje wegklikken als ik dit heb ingetypt en hoe moet ik afmelden want daar versta ik onder dat ik opnieuw op moet heropstarten maar dat is niet de bedoeling begrijp ik van je.
Meld je af en je ziet nu de verborgen administrator verschijnen ...
**noteer dat afmelden niet hetzelfde is als heropstarten !
Ik heb dus ook niet die verborgen administrator nog niet bereikt zal je begrijpen.
 
als je de opdracht heb ingegeven " net user administrator /active:yes " (zonder haakjes ) klik je op enter ...
en meld jij je af ... afmelden is een optie dat je vind onder het startmenu ....

Ashampoo_Snap_2015.05.16_11h19m18s_002_.png

ik ben niet in het bezit van een Windows 7 ( daarom deze afbeelding van af de win8.1)
 
Je kan dit verborgen "Administrator" account niet activeren dmv een gebruikers account zonder administrator rechten. Dit zou anders een backdoor zijn om admin rechten te verkrijgen mbv een gelimiteerde gebruikersaccount, wat uiteraard niet kan...

Dus wanneer dit wel lukt, heeft de gebruikte account sowieso administrator rechten. En gaat er een ander probleem zijn. Losstaand daarvan, is het altijd het proberen waard om de betreffende handelingen uit te voeren met een ander (admin) account.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan