van Web naar Word

Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9940

Gast
Hallo allemaal,
kan een van jullie me helpen met het volgend.
Ik open internet en zoek een bepaalde willekeurige site op. Nu wil ik die site inclusief de afbeeldingen en links die er instaan graag volledig kopiëren naar een pdf of een Word document. Maar dat lukt me van geen kanten. Is daar software voor of een stappenplan hoe je dat wel voor elkaar krijgt????

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Crimpak
 
kun je niet gewoon rechts klik doen op die geopende pagina en " alles kopiëren " selecteren
en dit vervolgens plakken in Libre Office Writer

zie orginele pagina : Giveaway of the Day in Dutch. idoo USB Encryption 3.0 - idoo USB Encryption is een uitstekende oplossing voor het versleutelen van USB-sticks.

en zie hetgene wat dan opgeslagen werd in een libre office tekst document ..
Ashampoo_Snap_2013.10.13_15h43m02s_003_.jpg
 
Soms is met een script de rechtermuisklik geblokkeerd, dan gaat dit verhaal niet op.

Dan zou je nog kunnen proberen om linksboven bij bestand voor "Opslaan als" te kiezen. Voorwaarde is dan vaak wel dat de website niet database gestuurd mag zijn.
Open daarna of importeer het opgeslagen html bestand met een tekstverwerker dat kan opslaan met de pdf extentie.
 
Hallo luitjes,
rechtsklikken en plakken gaat bij sommige pagina's wel en anderen weer niet. Het programma Libre Office Writer kende ik nog niet maar ben daar mee aan het werk geweest en dat werkte met diverse
pagina's wel. Ik heb nog een programma gevonden: VAN WEB NAAR WORD. Misschien ook wat voor jullie om eens doorheen te snuffelen. Dit programma is afkomstig van Bert Veenstra. Ik weet niet of jullie die kennen, maar die heeft een nieuwsbrief en brengt eens per 14 dagen pc nieuws gratis uit. Je kunt hem vinden op de website: Windows stap voor stap via Google. Misschien toch de moeite waard deze eens met jullie deskundigheid te bekijken. Mij lijkt het een nuttige hulp. Ik stoei nog even verder want tot op heden lukt het met rechtsklikken en plakken voor de meeste sites.
Zie mijn toegevoegde bijlage van Bert Veenstra
Groetjes
Crimpak
Bert Veenstra.jpg
 
Wat wel een oplossing kan zijn voor het rechtsklik probleem in websites is besturing via keyboard.
Je selecteerd de (volledige) webpage met Control-A en je kopieerd de webpage dan met Control-C. En dan uiteraard Control-V om te plakken in een document.
Maar dan heb je wel ineens alles... is niet altijd de bedoeling.
 
@Ddragon hetgene je vermeld van ctrl+a (selecteren ) ctrl+c (kopiëren) en ctrl+v (plakken ) geeft als resultaat dat wanneer ik dit hier toepas op de site pctuts dat deze dan alle berichten die vandaag werden toegevoegd opneemt naar een word opmaak. ( met gebruik van Libre Office Writer want de Ashampoo office welke ik normaal gebruikt voegt enkel tekst toe zonder links of afbeeldingen )
 
Hallo Zimmerman,
ik heb je programma gedownload en uitgeprobeerd. GEWELDIG PROGRAMMA EN EEN AANRADER VOOR IEDEREEN. Simpel, makkelijk, duidelijk en zonder enig probleem kan ik nu een volledige site incl. de bijbehorende links en plaatjes etc. in een PDF overzetten en opslaan als PDF op mijn pc.
Van harte bedankt voor je GOUDEN TIP !!!!!!!! Ben echt blij met je hulp. Tip voor Tuts, zeker aan de leden doorspelen.

Mijn vraag kan gesloten worden en allen bedankt voor het meedenken
groetjes en fijn weekend nog
Crimpak
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan