Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Na een paar manden met Office 2010 gedraaid te hebben, kwam ik er achter dat deze versie geen meerwaarde voor mij had. Ik heb office 2010 verwijderd en office 2007 opnieuw geïnstalleerd.
Als ik nu Outlook 2007 start krijg ik de volgende melding:

Het e-mailprofiel outlook is met een nieuwere versie van Outlook gemaakt en hierin bevind zich mogelijk informatie die niet compatibel is met uw huidige versie van outlook. Als u problemen met dit profiel ondervindt, kunt u een nieuw profiel maken. OK of annuleren

Als ik op OK klik start Outlook normaal en heb ik alle mail en contacten tot mijn beschikking.
Bij annuleren start outlook niet op.

Deze popup verschijnt iedere keer als ik Outlook start. Hoe kan ik deze zo aanpassen dat hij niet meer verschijnt?

Ik heb al een ander profiel gemaakt met een 1 achter mijn naam, maar dat helpt niet.
Als ik een ander e-mailadres invoer, ben ik mijn eigen e-mail, contacten etc. kwijt

Al vast bedankt voor de hulp.

Peter Koopman
 
Heb net hetzelfde voor. Na een proefversie van Office 2010 terug gegaan naar Office 2007. Maar ik stoor me niet erg aan die melding daar ik binnenkort normaal toch naar Office 2010 wil gaan.
Ik zou dit probleem als volgt aanpakken:
Maal een Personal Folder (PST) aan en kopiëer daar al je items in; email, calendar, notes, ...
Verwijder al je profielen en maak een nieuwe aan.
Link de aangemaakte PST terug in je Outlook.
Kopiëer/verplaats alle items terug naar originele locatie. Bij een copy kan het zijn dat hij dit vermeld aan je items wat niet altijd de bedoeling is.
 
profile-newerversionwarning.png


je kan deze melding verwijderen via het register.

ga naar deze sleutel: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows Messaging Subsystem\Profiles\<jouw profielnaam (in jou geval heet het Outlook)>\0a0d020000000000c000000000000046
Value name: 0003036f
Value type: REG_BINARY

verwijder daar de waarde 0003036f en herstart Outlook. de melding is weg en outlook maakt automatisch opnieuw de juiste nieuwe waarde in het register aan. :p


opgelost!!
 
Laatst bewerkt:
Heb net hetzelfde voor. Na een proefversie van Office 2010 terug gegaan naar Office 2007. Maar ik stoor me niet erg aan die melding daar ik binnenkort normaal toch naar Office 2010 wil gaan.
Ik zou dit probleem als volgt aanpakken:
Maal een Personal Folder (PST) aan en kopiëer daar al je items in; email, calendar, notes, ...
Verwijder al je profielen en maak een nieuwe aan.
Link de aangemaakte PST terug in je Outlook.
Kopiëer/verplaats alle items terug naar originele locatie. Bij een copy kan het zijn dat hij dit vermeld aan je items wat niet altijd de bedoeling is.


dat interesseert me wel. leer mij eens hoe je een .pst maakt/aanpast ajb? hier moet je toch één of andere compiler voor hebben? of kan dat anders?
 
dat interesseert me wel. leer mij eens hoe je een .pst maakt/aanpast ajb? hier moet je toch één of andere compiler voor hebben? of kan dat anders?

Ga in Outlook naar je Account instellingen, Ga naar de tab Data Files, kies toevoegen. Selecteer daar Office Outlook Personal Folders File (PST) en voilla (eventueel nog te beveiligen met password). Er zal dan een extra personal folder verschijnen onder je overzicht.
Je kan in deze folder dan nieuwe folders aanmaken en toekennen waarvoor deze folders moeten dienen. Vb Contacts folder, Email folder,...
 
Van outlook 2010 naar 2007

Hallo,

Ik heb de registerwijziging van Antwanneke uitgevoerd en het probleem is inderdaad opgelost.
Antwanneke, hartelijk dank voor deze oplossing. Ook allen die hebben meegedacht aan een oplossing, bedankt.
Een fijn weekend verder.
Vr.gr. Peter Koopman
 
Ga in Outlook naar je Account instellingen, Ga naar de tab Data Files, kies toevoegen. Selecteer daar Office Outlook Personal Folders File (PST) en voilla (eventueel nog te beveiligen met password). Er zal dan een extra personal folder verschijnen onder je overzicht.
Je kan in deze folder dan nieuwe folders aanmaken en toekennen waarvoor deze folders moeten dienen. Vb Contacts folder, Email folder,...


okee, die optie kende ik wel. ik dacht meer aan het bewerken van een bestaande pst zonder daar outlook voor te gebruiken. maar toch bedankt voor deze opfrisser DDragon!
 
Hallo,

Ik heb de registerwijziging van Antwanneke uitgevoerd en het probleem is inderdaad opgelost.
Antwanneke, hartelijk dank voor deze oplossing. Ook allen die hebben meegedacht aan een oplossing, bedankt.
Een fijn weekend verder.
Vr.gr. Peter Koopman

met plezier natuurlijk! daarvoor zijn we hier. het register is bij tijd en wijlen complex, maar je kan er dan ook alles wat je maar wil in aanpassen ;)

hiermee gaan we deze topic sluiten als opgelost :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan