Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een usb modem gekocht in Egypte maar deze is locked.
Weet iemand hoe ik deze simlock vrij kan maken zodat ik deze kan gebruiken met simcard van elders.

Alvast bedankt.
 
Hij is in iedergeval Unlocked.

Hoe hij verder verbinding moet maken zal in de manual moeten staan. Zoiets is namelijk voor elk apparaat anders.
Je zal ook een poort open moeten zetten in de router.
 
Zte modem mf 100 : sim lock status : unlocked.
Indien ik dat modem opstart krijgt bij connect na een 10 tal seconden de melding:
De externe computer is niet bereikbaar. Ping de externe computer om te verifiëren dat de server bereikbaar is.

Kan het toch zo zijn dat modem niet unlocked is?

Als ik dan DC unlocker laat draaien op enable Diagnostic port krijg ik melding : port unavailable.


Als ik in apparaten beheer kijk zie ik dat modem staat op poort com 11
Als ik dan bij poorten kijk zie ik bij poort com 9 staan zte zte NMEA Device (com9)
en bij poort 10 ZTE Diagnostics interface (com10)

Als dan bij geavanceerde poortinsleeingen kijk zie ik dat poorten 3 t:m 10 in gebruik zijn maar bij poort 11 staat niets achter.
Als ik in appar.beh. locatie bekijk van modem com11 zie ik staan 0000.001d.0007.003.000.000.000.000.

Kijk ik naat zte device com 9 zie ik bij locatie het zelfde .
Dit schijn wel te kunnen kloppen vermoed ik.

Iemand enig idee wat er fout kan zijn.

Of toch maar een nieuwe simlockvrije modem aanschaffen hier.

Alvast bedankt
 
Ik ben niet zo'n expert in modem toestanden, maar waarom zou je nog een router nodig hebben bij gebruik van een modem aangesloten op de pc of laptop? Is toch een draadloze internet verbinding via een modem met simkaart, of ben ik daar fout in? In dat geval gaat die toch nooit langs een router passeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan