Varia USB probleem

BertjeV

Steunend lid
Vip Lid
een tijdje geleden heb ik een usb stick gekocht van het merk intenso; het is niet mogelijk deze te formatteren naar NTFS
ik vraag mij af of dit normaal is, en of dat het niet aan hardware van mijn pc kan liggen. het is een nieuwe pc die ik gebruik
echter gebruik ik windows 10 LSTC bij aankoop was er wel windows11 op geïnstalleerd. misschien zij er geen goede drivers voor mijn pc.
daar deze USB vermoedelijk zijn geest heeft gegeven; heb ik er een nieuwe aangekocht.
merk kingston van 128 gig. deze kan wel op NTFS, echter vind ik dat deze traag werkt voor 32 gig heeft hij mij aan dat dir 120 min duurt.
de snelheid varieert van 0 bytes per seconde naar 12 mb per seconde, er is geen stabiele data stroom die volgehouden wordt het is steeds variërend van stilstaan tot 12 mb/sec.
met een wat oudere stick van sandisk van 64 gig gaat dit veel stabieler en rapper echter is de capaciteit te klein voor mijn backup.
zou er een instelling niet correct staan of is het iets ander vraag ik mij af.

mini pc met ami bios beschrijving

MINIS FORUM UM690S Mini-PC 32 GB RAM 1 bis SSD, met AMD Ryzen 9 6900HX & AMD Radeon 680M, 2 x HDMI-poort, 1x USB4-poort, 1 x USB Typ-C, 4 x USB 3.2 Typ A, Wi-Fi6, Bluetooth5.2​

heb je soms nu de windows 11 24H2 BertjeV
met die versie heb problemen ook een usb stack van kingstone 100 MB per sec.
op windows 24H2 vald deze stil . maar bij windows 11 23H2 geen problemen .
ik heb al naar andere drivers gezocht niet gevonden.

dus als er iemand een oplosing hier voor weten, graag wand zou het voor BertjeV en mij een oplossing zijn
en die van sandisk ook geen probleem.

nee formateren lukt niet gelijk met welk programma; loopt vast.
bij terug inpluggen keert dit steeds op exfat. deze stick gebruik ik niet meer, daar ik hem niet meer vertrouw voor backup.
de kingston is de nieuwe die ik wil gebruiken op NTFS maar is werkt zeer traag.

:unsure: Ben al lang geleden afgestapt van USB Sticks, te vaak in en uitpluggen gaven steeds vaker problemen.
Of hij werd niet meer herkend of ik kan niks meer benaderen.
Heb toen alle USB eruit gegooid en ben overgegaan naar Externe SSD-schijven van 1 TB
sedert dien werk het allemaal perfect, ik ben er content mee:cool:

Installeer de chipset drivers en reboot, wel die auto update uitzetten.

Heb 10 tallen USB sticks die allemaal prima werken.....

Gebruik eens een andere format tool.

Belangrijk om weten over welke USB-stick het gaat (exacte specificatie van model) want er zijn snelle en trage sticks. Het ligt volgens mij zeker niet aan je besturingssysteem (dat mij wel verouderd lijkt) en ook niet aan de hardware aangezien het met een andere stick wel snel werkt. Je kan dit uiteraard ook testen door eenzelfde bewerking op een andere pc uit te voeren en te timen.

Toevallig de (slechte) stick ook niet gekocht op AliExpress ofzo. Want met die dingen wordt nogal eens gefoefeld. Zou een goeie reden zijn waarom je niet kan formatteren. Lijkt me anders geen logische verklaring voor, tenzij een defect.

Terug
Bovenaan