Hardware Upgraden Win 10 desktop

Gebruik momenteel deze desktop:
Operating System
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
Intel Core i7 6700K @ 4.00GHz 23 °C
Skylake 14nm Technology
RAM
32,0GB Dual-Channel Unknown @ 1066MHz (15-15-15-35)
Motherboard
Gigabyte Technology Co. Ltd. Z170-HD3P-CF (U3E1) 28 °C
Graphics
S27B550 (1920x1080@60Hz)
2047MB NVIDIA GeForce GTX 950 (EVGA) 50 °C
Storage
465GB Samsung SSD 850 EVO 500GB (SATA (SSD)) 34 °C
931GB Seagate ST1000DM003-1ER162 (SATA ) 30 °C
1863GB ASMT 2105 USB Device (USB (SATA) (SSD)) 34 °C
Optical Drives
ASUS BC-12D2HT
Audio
Realtek High Definition Audio
Zeer tevreden over, liquid cooling van Corsair, voeding van 850W
Wat is er bruikbaar en wat moet ik nieuw aanschaffen? of koop ik liever een nieuwe?

Waarom wil je dat?
Met Rufus kun je een USB stick freubelen om W11 te installeren.

Had 2 jaar terug ook een nieuwe aangeschaft met een Intel i5 van de 12e generatie, had een i5 van de 4e, blijkt in gebruik weinig verschil in snelheid, bij renderen iets maar dat doe ik niet echt vaak, achteraf was het onnodig dus.

2 pc's nu naast elkaar, wel weer handig bij gamen met diverse accounts.

Ligt er helemaal aan wat je met de pc doet.
wil je de nieuwste spellen gaan spelen ga je het de aanwezige videokaart niet redden.
Als je het gebruikt voor internetten en office kan hij zeker nog een ronde mee.

Ben geen gamer dus het enige dat het max aan processor vraagt is als ik in HandBrake MKV bestanden omzet naar MP4 daar mijn 12 jaar oude tv problemen heeft om deze af te spelen. Deze desktop heb ik nu een 3 tal jaar in mijn bezit, was een game computer die op een veiling te koop stond, durf hier de prijs niet vermelden.
Startte wel niet op, vandaar dat er niemand een bod op deed, gewoon een usb stick erin met win 10 en ik was vertrokken, tot nu toe nooit geen probleem mee gehad. TPM zou nog lukken geloof is, zou een module voor het moederbord bestaan, maar processor niet.

lange pier, weet wel hoe ik een werkende Windows 11 moet erop zetten, heb hier al eentje staan waarop Win 11 al op staat, die is een generatie 7 dus ook niet compatibel maar wacht nog af om mijn desktop naar Win 11 te zetten.

Terug
Bovenaan