Status
Niet open voor verdere reacties.

mMum

Steunend lid
Vip Lid
Bij een vriend wilde ik win10 installeren. Ik klikte op het win10 teken waarna ik kon klikken op upgrade naar windows 10. Na 8 uur stond er nog steeds dat er een upgrade werd uitgevoerd. Er was echter niets te zien van enige vooruitgang. Dus er werden geen procenten aangegeven, Mijn vraag is tweeledig, Moet er worden aangegeven hoeveel procent er is verwerkt en kan het inderdaad zo lang duren.
Ik zou heel blij zijn met een antwoord.
 
er zou inderdaad een circel met een percentage te zien moeten zijn ...
dat het zolang duurt geeft me hier echter het vermoeden dat er iets niet juist is ... wellicht dien je eens de aanwezige schijf te controleren ...
dit kan met een schijf controle of met crystaldiskinfo
*indien je crystaldiskinfo gebruikt dan moet deze gestart worden via de draaiende windows en zal deze een kleur aangeven ..
blauw = dat de schijf gezond is ..
geel en rood betekend dan dat er fouten aanwezig zijn ...

*indien er fouten aanwezig zijn dan dient men dus de schijf te controleren en mogelijk te laten herstellen ...
recht klik op de C > eigenschappen > extra > schijf controle ..
(je dient dus de huidige upgrade te stoppen en de pc gewoon op te starten )....

word de schijf gezond verklaart dan gebruik je best het Media Creation Tool om te upgraden naar de Windows 10
 
Ik heb het mediacreationtool gebruikt. Werkte meteen. Alleen nu blijft hij hangen bij updates downloaden. Ik krijg de boodschap dat het enige minuten kan duren,maar het duurt nu ruim een half uur. Ik kan niet naar vorige en ook niet naar volgende. Wat moet ik doen? Percentage blijft op 0 staan.
 
sorry er scheelde iets aan het forum waardoor ik er niet eerder op kon !
je had ook de update's tijdens het upgrade proces kunnen uitvinken ..eenmaal de upgrade dan klaar was haalde deze dan vervolgens ook de nodige update's op ...want het kan inderdaad ruim een uur duren voordat deze verdergaat met de upgrade ..maar wees geduldig !
 
Het duurde idioot lang, maar ja wachten duurt altijd lang. Het is wel zo dat de 5 upgrades hier in huis vele malen sneller gingen. Maar dankzij de tips hier is inmiddels alles in orde. Nogmaals hartelijk dank!
 
Dan zet ik hier dan maar een slotje op en fijn dat het gelukt is.

Dat iets lang duurt kan meerdere oorzaken hebben, zoals de snelheid van de internetverbinding of uiteraard de snelheid van de pc.

Check wel na een nieuwe installatie of alle drivers up to date zijn en of dat alle hardware goed werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan