Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Ik heb een tweede W10 PC, bijna hetzelfde als de eerste. Behalve dat ik daar (de bestaande) W10 Prof op heb ipv W10 Home (de nieuwe). Is er een methode om mijn eerste PC domweg te copieren naar mijn nieuwe PC, zodat ik al die installaties niet opnieuw hoef te doen? Hebben jullie in dit verband wel eens van LapLink gehoord?
 
Bijna hetzelfde betekend net niet hetzelfde.
En dat betekend dat als je een kloon van de ene pc overzet naar de andere het kan gebeuren dat bepaalde hardware niet zal werken. Het kan zelfs gebeuren dat de pc dan helemaal niet wil opstarten.

Het beste is daarom om de boel helemaal opnieuw te installeren. Kost wat tijd maar dan werkt het wel.
 
ooit heb ik eerder al eens vermeld dat ik hier de hdd voorzien van een Windows 10 pro van de oude desktop verhuisde naar een andere desktop en ja hoor de hardware van deze 2 desktop's waren volkomen verschillend maar toch kon er opgestart worden vanaf de aanwezige Windows 10 en dit gewoon omdat het besturingssysteem zelf de nodige aanpassingen doet betreffende de drivers ...

*jij wilt in uw geval de home vervangen door de pro ..vermits je dus een kloon neemt van de Windows 10 pro welke dus aanwezig is op de oude computer ...is het de bedoeling om dan beiden computer's gelijktijdig te gebruiken dan kan dit problemen geven ..je kan dus wel de pro over zetten naar de nieuwe pc maar je kan en mag ze niet beiden gelijktijdig gebruiken ...

**concreet heb ik hier 5x de Windows 10 pro en maar 2 licentie's maar zijn ze alle legaal geactiveerd doch worden ze nooit alle gelijktijdig gebruikt ...dus ja het kan .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan