Status
Niet open voor verdere reacties.

Pablo

Steunend lid
Vip Lid
Mijn vraag, ga nieuwe pc kopen normaal gaat er nu Windows 8 op staan. Nu werk ik nog betrekkelijk veel met mijn CS2 suite van Adobe deze zal echter niet gaan werken met de 8.
Als ik nu een externe harde schijf aan sluit met Windows XP is het dan mogelijk dat ik bij het opstarten XP kan op starten.

Op mijn oude LT heb ik windows 8 gezet zeer tevreden, stond al meer dan twee jaar in de kast en werkt nu weer perfect.
Een Dell van 2007

Groeten Serge
 
je ga op een windows8 besuringssysteem een 2de HD aansluiten om er de xp op te voorzien ...
zo wie zo krijg je dan bij het opstarten van de computer de vraag welke Windows je wilt opstarten ..

vraagje : waarom ga je niet de CS5 of de CS6 gebruiken op de windows8

de CS2 word denkelijk ook niet meer voorzien van de nodige update's .(indien deze er zijn ! )
zo wie zo word de ondersteuning voor xp stop gezet op 02/2014 wat dan weer een risico inhoud indien je op het internet ga met xp
je kan xp verder gebruiken zonder internet (om veiligheids redenen )
 
Ik ben lid van een toneel vereniging heb al een tijd je gevraagd voor de nieuwste versie van CS maar tot nu toe nog geen gevolg (Denkelijk prijskaartje) nu mijn oude PC die normaal ook van het gezelschap is voor de tweede maal problemen heeft met moederbord, dus nu nieuwe PC en nog eens upgr. CS ???? ik denk het niet. Daarom de oplossing van de besturingssystemen.

Toch al bedankt voor het snelle antwoord

Enig idee van wat voor PC ik zou moeten nemen had gedacht van i7 processor
 
Jouw situatie is iets complexer dan hierboven allemaal beschreven. Er is totaal geen rekening gehouden met licentie toestanden.
Situatie: (?)

1) Je hebt nu een oudere PC met Windows XP en een Adobe Photoshop CS2. Allemaal geactiveerd op dat toestel.
2) Je hebt een nieuwe PC met Windows 8.

Feiten:
Oudere PC (1) heeft hardware problemen en je wilt alles migreren naar je nieuwe PC (2).
Adobe CS2 is niet compatibel met Windows 8 dus je kan dit niet zomaar installeren + geen vrije licentie meer van CS2!
Je kan niet zomaar je oude harde schijf (1) connecteren aan je nieuwe PC (2) en ermee opstarten.

In Windows 8 is Hyper-V geintegreerd dacht ik. Dit is een vrij krachtig virtualisatie platform. Je zou die oude Windows XP machine kunnen clonen en converteren (migreren) naar Hyper-V onder Windows 8. Dan draait je oude XP "virtueel" onder je nieuwe OS (Windows 8). Maar dat is een vrij complexe procedure en geeft geen uitsluiting dat je je Windows XP opnieuw moet activeren (andere virtuele hardware). Je kan dit verhaal misschien wel verkocht krijgen aan Microsoft om een nieuwe key te ontvangen. Laat staan dat de Adobe CS2 licentie geen problemen geeft...

Eerlijk? Ik zie weinig mogelijkheden buiten de mogelijkheid en toelating van de software vendors (Microsoft en Adobe) om je licenties te heractiveren op een nieuwe installatie of als virtueel OS.
 
Voor Adobe is er geen probleem gewoon desactiveren op oude pc en terug activeren op nieuwe is niet de eerste maal dat ik het doe en ik weet dat het een beetje om problemen vragen is, maar zie voorlopig geen andere oplossing tenzij onze voorzitter eens voor kerstman wil spelen en mij de lang gevraagde CS6 wil kado doen
 
Ok, voor Adobe CS2 heb je dan al een "oplossing". Windows XP is een ander issue hier. een installatie onder Hyper-V lijkt mij het beste alternatief. Maar brengt wel een minimum aan kennis mee voor systeem virtualistatie onder Hyper-V. Daarboven moet je nog een xp licentie zien te verkrijgen. Is mogelijk via een "Licentie downgrade" van een nieuwer nog te verkijgen OS (vb Windows 7/8?). Buiten dit zit je nog met een beperkte support op Windows XP (tot begin 2014, zie post qtex).
Dit alles is niet zo erg als je die virtuele XP niet koppeld aan je netwerk. Maar het blijft een kleine (?) investering in een Windows XP licentie...
De virtuele hardware onder Hyper-V is qua graphics niet zo sterk als je echte grafische kaart, maar zou voor CS2 wel geen probleem mogen zijn. Voldoende geheugen toekenning is belangrijker.
 
Dinsdag vergadering ga nog eens proberen voor de CS6.
Tot naderorder reeds bedankt voor de uitleg ik zal zien van u op de hoogte houden als ik alles rond heb

Groeten Serge
 
Je kan ook proberen een "Student version" aan te schaffen. Maar dan moet die aankoop wel gaan via een student hoger onderwijs of iemand die in het onderwijs staat. Die prijs is nog "redelijk" betaalbaar.
 
Dit was wel mijn bedoeling want mijn CS2 is niet meer te upgreaden en een nieuwe normale versie CS6 standaard kost + 1500 en een Premium gelijk mijn CS2 nu +- 2800 dit is niet meer voor normale mensen en het probeel is ik moet de programmaboekjes affiche en flyers maken om naar de drukker te brengen en het niet raaszaam om dit te doen met een zwarte versie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan