De theorie is schoon Rudy, maar de praktijk niet.
Nu op het nieuws geweest is wat er gebeurde op 11 Maart moet ik niet meer zwijgen.
Deze bestuurder had, net als de bestuurder van de ramptrein 2 maal groen licht, zowel opwaarts als afwaarts van de stopplaats.
Waarom viel het sein dicht op 11 Maart? niet gewteten tot nu.
Waarom viel het dicht bij de ranptrein???
Ik zal even terug blikken op de gekende voorvalletjes (verder hebben wij communicatieverbod met de buitenwereld, zelfs Etienne Schouppe heeft communicatieverbod).
De ontsporing in Bergen
Commentaar "de bestuurder reed veel te hard"
Echte oorzaak: er waren werken aan een sein, dit sein was gedooft.
Infrabel in fout, niemand gestraft.
De botsing in Izegem.
Trein had groen licht, de reizigerstrein aan het perron stond er nog.
Oorzaak: een draad verkeerd gekoppeld door een electro; niemand gestraft.
Infrabel is laks met de veiligheid, en komt er steeds opnieuw mee weg.
Rijd een machinist eens 1 meter door een rood sein, dan is de minimum straf 14 dagen te voet, max is 3 maand.
Sinds Buizingen word de max toegepast, dus 3 maand te voet gesteld (ik ken zo 2 collega's).
Moet de theorie die je post in realiteit ook bestaan, en niet enkel op papier, dan moet Infrabel worden aangepakt, niet de bestuurder.
In de 3 gevallen die iedereen kent van op tv was de bestuurder onschuldig, ja ook in Buizingen, want je bent onschuldig tot schuld bewezen is.
De band van de zwarte doos van de ramptrein in Buizingen is bekeken in het seinhuis, en daar stond dat het gekende sein 2 geel gaf.
Wat uit het intervieuw geknipt is met de vakbondsafgevaardigde van de OVS is dit:
"De band die we te zien kregen stond zelfs geen datum op"
Was deze band van de ramptrein afkomstig? ik weet het niet.
Maar nu heb ik al te veel verteld.
Net als, Wivy, een belgacomtech dienen ook de machinisten te vaak als pispaal, en ligt de fout elders.
Maar ik ga niet uit de biecht klappen, want ik kan nog veel meer vertellen dan wat in de media is gekomen.
De laatste maanden is er al te veel gebeurd, het is niet langer verantwoord hoe er met de veiligheid een loopje word genomen.
En wat zeggen de grote vakbonden?
Er is geen gevaar, de veiligheden hebben gewerkt.
De enige veiligheid die werkte is de machinist, die nog net zag dat zijn sein dicht viel.
Stel dat je even met je ogen knippert, en je ziet net niet dat het sein dicht valt (wat normaal niet kan zelfs), wat dan? welke veiligheden hebben er gewerkt???