Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb de Win10 binnen op mijn Medion PC. Maar wat een sof tot nu toe : niet vooruit te branden en ellenlange opstart.-m-

Als ik hem aanzet : 1/ 1' het logo van Win 10
2/1' zwart scherm
3/ 30" aanmeldscherm
4/ 20" zwart scherm
5/ 30" bureaublad zonder de snelkoppelingen
6/ 1' inladen (snelkoppelingen staan er maar geen reactie bij klikken)
7/ 30" voor een programma reageert.....

Bij Win7, zelfde PC was binnen 1' alles bedrijfsklaar.

Twijfel zéér sterk of ik mijn 2 laptops ook ga "upgraden".

Kijk het zo een week aan en indien geen verbeterin breng ik de PC terug naar Win7. Vond Win7 eerlijk gezegd ook mooier dan die Win10, maar dit terzijde, dat is persoonlijke smaak.
 
En over die nieuwe "Edge" ben ik eerlijk ook niet te spreken....traag en werkt onhandig (bv. een favoriete koppeling aanklikken....wat een gedoe. En wat een gedoe voor Edge opstart in Google....man man man..miserie miserie ;!)

Heb van ellende na lange tijd Firefox er weer opgezet.....wordt standaart browser.

En waar is het Configuratiescherm nu te vinden ?????

En "msconfig" doet het (bij mij althans) ook niet meer....zou willen weten wat alles mee opstart en eventueel uitschakelen....
 
het zal waarschijnlijk aan je eigen systeem liggen want hier start de Windows 10 binnen 1minuut op van uit een koude opstart ..
het afsluiten is nog sneller ..
bij de Edge browser kun je de favorieten importeren van uit de internet browser ...

je kan de favorieten importeren vanuit een andere browser ..
klik op de 3 puntjes om het menu te openen van de edge browser..
klik verder op " instellingen " en klik op favorieten importeren vanuit een andere browser ..

Ashampoo_Snap_2015.07.30_20h58m35s_003_.png Ashampoo_Snap_2015.07.30_21h01m36s_004_.png

het configuratiescherm roep je ook op via de Windows toets +X > klik dan op het configuratie scherm ( maak deze vast aan de taakbalk )
Ashampoo_Snap_2015.07.31_13h23m54s_001_.png
msconfig roep je nu op via de Windows toets +X > uitvoeren en type dan " msconfig " en klik op ok
 
En "msconfig" doet het (bij mij althans) ook niet meer....zou willen weten wat alles mee opstart en eventueel uitschakelen....

Hou tegelijkertijd de Windows + X toets ingedrukt en je krijgt het menuutje te zien vanwaar uit je Opdrachprompt kan uitvoeren als administrator en dan in het opdrachtpromptscherm msconfig te typen. Aan nieuwe dingen moet je leren wennen en vergeet je het snel, maak er dan notities van zodat je het voor de volgende keer terug weet. Zo doe ik het allemaal.
 
Hallo,

Jammer dat je niet tevreden bent, maar het zal echt aan je eigen systeem liggen want ook bij mij werkt alles super inclusief de multiboot opstart.
De looks en het gebruikersgemak is inderdaad een persoonlijke kwestie en gewenning.
Ik wil en hou ook wel de nieuwe Windows 10, maar heb hem naar eigen smaak aangepast met ClassicShell v 4.2.2
 
ook ik had er eerst Classis shell 4.2.2 opgezet maar heb deze weer verwijderd ...
het verwijderen van deze gaf hier een zwart scherm en ik was genoodzaakt om " Ctrl+Alt+Del " te gebruiken om me af te melden ..
daarna melde ik me terug aan en was alles weer zo als het moet zijn in de Windows 10

nadat ik Classic Shell had geinstalleerd bemerkte ik dat ik niet meer naar het nieuw configuratiescherm kon gaan ... om er maar 1 tje te noemen ..
 
Het kan natuurlijk aan mijn systeem liggen.....maar in Win7 was hij anders behoorlijk snel. Of is die Win10 dan zo zwaar ??? Heb in dual ook Linux Ubuntu erop staan (de laatste LTS-versie) n die is ook retesnel.

Heb 4Gb geheugen met een Intel I5 processor...


@Qtex : Die favorieten waren geimporteerd dat was geen probleem...
ik bedoel enkel de lijst met favorieten openen...op het sterretje klikken is "toevoegen" en in de werkbalk staan ze ook niet meer erbij.
Wil ook niet opstarten in Google maar houd zijn eigen startpagina (waar nu heen, of zoiets...)
 
morjos zei:
Wil ook niet opstarten in Google maar houd zijn eigen startpagina !

Edge startpagina veranderen !!

klik op "meer acties" ( 3puntjes menu openen )
kies nu " instellingen "
bij openen met dien je nu het vinkje te zetten bij " Specifieke pagina of pagina's "
klik verder op " webadres invoeren " type https ://google.be en klik op het + teken om deze toe te voegen .
sluit de Edge browser en start deze teug op ...je start pagina is nu google
 
En nu heb ik het vlaggen; had ik mezelf gisteravond goed gejost......-m-

Bij het sleutelen onder de kap van Win10op bovenvermelde pc ergens iets getypt dat als opstartwachtwoord zou gebruikt worden en niet gezien of geen erg in gehad....met als result dat ik bij volgende opstart niet verder kwam als aanmeldscherm en al mijn gebruikelijke paswoorden geweigerd werden ;!:nee:

Ik wist bij god niet meer wat ik ingegeven had, dus....bijgeleverde instal DVD met de Win7 erop en opnieuw geinstalleerd.....

Heb nu een dikke 200 updates binnen en curieus of ik weldra terug naar Win10 kan upgraden...hopelijk start hij dan ook sneller op (alle event. rotzooi is er nu wel vanaf, dat is het voordeel)

Eenmaal volledig opgestart werkte die Win10 eigelijk wel mooi en snel...de moeite van hem onder de knie te krijgen.

Misschien ben ik bij de 1sten die al een herinstall moet doen dus ik houd het forum op de hoogte..

Gr
 
jij heb dan eerder liggen klooien met de aanmeldings opties ....
dit scherm bedoel ik dan ...

Ashampoo_Snap_2015.08.01_12h14m23s_011_.jpg

*daar ikzelf het lokaal account gebruik zonder dat er een w8woord ingesteld is krijg ik de in het rood vermelde vermelding te zien !

**je was in het bezit van de iso , dvd of usb stick dan had je ook van hier uit het systeem kunnen herstellen ...vermoed ik .
 
Ja, nu ik het zie...afbeeldingswachtwoord !! Had een andere afbeelding gekozen en daar dan iets over het hoofd gezien of een typfoutje ??? Zoek het dan maar uit.

En ik had nog geen ISO gemaakt, dus......

Normaal heb ik ook geen wachtwoord op de PC (gebruik die alleen). Ik moest aanmelden erna met mijn microsiftaccount en daar nam hij het paswoord niet van aan....na enkele pogingen vroeg hij naar het laatst getypte wachtwoord....wist ik veel wat ik enkele uren ervoor allemaal ingetypt had....(Dr Alzheimer wat dronk U ook alweer ?(lachen) )
 
Het leed is geleden.....Win7, zoals hoger vermeld, weer geinstalleerd, alle updates binnengehaald en handmatig via Windows 10 downloadpagina Win10 weer geinstalleerd en nu draait alles zoals het zou moeten :bravo:.....lekker snel (y)(y) en binnen de minuut opgestart !! :yahoo:(y)

Vraag me af wat er bij 1ste upgrade mis was... zoooo traag opstarten....nooit meegemaakt.-m-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan