Hardware toetsenbord qzerty

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ook niet, maar het blijkt dus wel te bestaan ? foto is duidelijk ... :eek:

Of het is een grappenmaker die dit online heeft gezet.
ChatGPT zegt daarover :

Er is geen landcode die direct overeenkomt met een "qzerty" klavier, omdat "qzerty" op zichzelf geen standaard toetsenbordindeling is. De meest bekende toetsenbordindelingen zijn "qwerty", "azerty", en "qwertz". Hier zijn de belangrijkste:

1. **QWERTY**: Wordt wereldwijd het meest gebruikt, met name in Engelssprekende landen.
2. **AZERTY**: Wordt voornamelijk gebruikt in Frankrijk en België.
3. **QWERTZ**: Wordt vooral gebruikt in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en enkele andere Midden-Europese landen.

Een "qzerty" toetsenbordindeling komt niet officieel voor, maar als je meer informatie hebt over het land of de specifieke context waarin dit toetsenbord wordt gebruikt, kan ik mogelijk meer gedetailleerde informatie geven.

Te mijden als de pest dus ...
 
Ja, maar je haalt er wel een speciale uit hé ... met Hoge Enter-toets -> wordt enkel gebruikt door data-inputters !
Weinig verkocht dus duur ...

Die QZERTY bestond dus maar is volledig in onbruik geraakt lees ik in post hierboven.
Alleszins er is géén standaard Windows-ondersteuning voor, blijkbaar wél voor Mac en/of met behulp van supplementaire software.
 
Niet correct !
In Duitsland wordt de QWERTZ-toetsenbordindeling gebruikt. Deze indeling verschilt op een paar belangrijke punten van de QWERTY-indeling die in Engelstalige landen gangbaar is. Hier zijn de belangrijkste kenmerken van de Duitse QWERTZ-toetsenbordindeling:

1. **QWERTZ**: De toetsen Z en Y zijn omgewisseld in vergelijking met de QWERTY-indeling. Dit komt omdat de Z-toets in de Duitse taal veel vaker wordt gebruikt dan de Y-toets.
2. **Speciale tekens**: De Duitse taal bevat letters met umlaut (ä, ö, ü) en de Eszett (ß), die speciale toetsen hebben op het Duitse toetsenbord.
3. **Toetsen voor speciale tekens**: Veel toetsen hebben meerdere functies en kunnen speciale tekens genereren door het gebruik van de AltGr-toets (de rechter Alt-toets).

Hier is een overzicht van de Duitse QWERTZ-toetsenbordindeling:

```
^ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 ß ´
Q W E R T Z U I O P Ü +
A S D F G H J K L Ö Ä #
Y X C V B N M , . -
```

Bovenstaande rij toont de standaard letter- en cijfertoetsen. Hier zijn enkele aanvullende details:

- De toetscombinaties voor de umlaut-letters zijn als volgt: Ä (Shift + ä), Ö (Shift + ö), Ü (Shift + ü).
- De Eszett (ß) bevindt zich rechts van de 0-toets.
- Het Duitse toetsenbord heeft ook enkele verschillen in de plaatsing van leestekens en speciale symbolen vergeleken met het QWERTY-toetsenbord.

De Duitse toetsenbordindeling is ontworpen om het typen in het Duits efficiënter te maken, met de meest gebruikte letters en symbolen binnen handbereik.
 
Had er ééntje gevonden maar tijdelijk uitverkocht.Heb hen mail gestuurd met de vraag wanneer deze weer in voorraad zijn maar dit wisten ze zelf niet.
De qwerty zijn stukken goedkoper.Nog aan het twijfelen of ik deze zou kopen aangezien mijn typevaardigheden niet al te best zijn en dit voor mij niet echt probleem zal zijn denk ik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan