Tijdelijke bestanden verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
De map Temp, die gevuld is met bestanden die slechts tijdelijk nodig zijn, wordt niet altijd volledig geleegd. Deze bestanden worden door
Schijfopruiming pas verwijderd wanneer deze zich langer dan een week in de map bevinden. Dat is jammer omdat dit onnodig schijfruimte
in beslag neemt. Leeg hierom de map handmatig:

- Ga naar Start -> Uitvoeren;
- Typ daar %temp% in.

Hierdoor opent de map met tijdelijke bestanden, ongeacht waar deze zich bevinden. De mapinhoud verschijnt in een venster.
Leeg de volledige map, en herhaal dit proces regelmatig.
 
Ik heb na dit te lezen es mijn zoeker aan het werk gezet ivm temp files. Ik keek er wel van op wat er allemaal uit de bus kwam. Mag je deze files eigenlijk zomaar verwijderen ? Bvb temporary internet files ?
 
denken jullie ook eens aan de map prefech?
dit is een map waarin allerlei opstartbestanden staan van programma`s die wel een opgestart zijn geweest, die map word groter en groter, kan gewoon geleegd worden.
windows start alle programma`s sneller op als hierin een snelkoppeling in de map staat, dus ook programma`s die je vrijwel nooit gebruikt.
en dit kost dus snelheid en ruimte.
normaal gesproken loopt deze map steeds op tot zo`n 10 mb.
 
Ik heb dit ook eens gedaan se , ik had zo'n 140 bestanden die weg konden . Hoeveel MB het was heb ik niet bekeken.
 
ik gebruik altijd IE Privacy keeper dan kan je alles wat hier besproken word en meer instellen en in 1 keer verwijderen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan