Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Het lukt me niet om mijn adressenboek (wlm of outlook) te importeren in thunderbird, , ; land taal enz aangepast, .cvs vanuit outlook is in thunderbird niet leesbaar, vanuit wlm blijft het leeg op een icoontje op de eerste rij.

zolang me dit niet lukt is thunderbird niet werkbaar.

mvg
willyke
 
Een CSV bestand mag dan vrij primitief zijn, er kunnen onderling wel wat verschillen inzitten. Je moet eerst en vooral al weten wat een CSV bestand is en hoe dit werkt. Is eigenlijk vrij eenvoudig.
Hieronder een paar voorbeelden van zulke CSV besanden. Allemaal correct, doch enige verschillen merkbaar.

Code:
naam, voornaam, adres, tel
Jansens, Bert, Kerkstraat 55, 016112233
Verheyden, Jan, dorpstraat 101, 013554433

Code:
Jansens, Bert, Kerkstraat 55, 016112233
Verheyden, Jan, dorpstraat 101, 013554433

Code:
"Jansens", "Bert", "Kerkstraat 55", "016112233"
"Verheyden", "Jan", "dorpstraat 101", "013554433"

Code:
"Jansens"; "Bert"; "Kerkstraat 55"; "016112233"
"Verheyden"; "Jan"; "dorpstraat 101"; "013554433"

De ene met header, de andere zonder. De ene gescheiden door een komma, de andere door punt-komma. De ene met de data tussen quote's, de andere zonder.
Deze verschillen maken al dat een toepassing dit correct kan importeren of niet. De header is meestal ook niet nodig. Je moet ook zelf aangeven in welke 'kolom' de betreffende data terug te vinden is. Dit zijn manuele handelingen die tijdens het importeren door de gebruiker zelf gemaakt moeten worden.
Import en Export mbv CSV is meestal geen volautomatische handeling. Wel heel eenvoudig als je de basis begrijpt.
Dit is een primitieve vorm met kolommen en rijen. Gescheiden door komma's of punt-komma's.
 
ik heb het importeren gedaan met csv bestand van wlm en outlook, de komma's vervangen door punt komma en andersom, de tussen quote's heb ik niet gezien of geprobeerd.
welke opstelling kan thunderbird omzetten?
 
openen adresboek TB: 64 of 32bit versie
C:\Program Files\Mozilla Thunderbird\thunderbird.exe -addressbook
C:\Program Files (x86)\Mozilla Thunderbird\thunderbird.exe -addressbook
Hier kan je importeren/exporteren

TB csv : juiste volgorde van de velden (de volledige tekst is ÉÉN regel)
Voornaam,Achternaam,Weergavenaam,Bijnaam,Eerste e-mail,Tweede e-mail,Schermnaam,Telefoon werk,Telefoon thuis,Faxnummer,Piepernummer,Mobiel nummer,Adres,Adres 2,Woonplaats,Provincie,Postcode,Land,Werkadres,Werkadres 2,Werklocatie,Werkprovincie,Werkpostcode,Werkland,Werkfunctie,Afdeling,Organisatie,Webpagina 1,Webpagina 2,Geboortejaar,Geboortemaand,Geboortedag,Overig 1,Overig 2,Overig 3,Overig 4,Aantekeningen,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan