Status
Niet open voor verdere reacties.
Het volgende probleem doet zich voor.

Ik wil mijn laptop opnemen in mijn thuisgroep. (na nieuwe clean W10 installatie)
Als ik in de verkenner kijk bij Netwerk dan zien zowel mijn Desktop PC als mijn laptop elkaar.
Via thuisgroep heb ik op mijn Desktop een Thuisgroep aangemaakt. Je krijgt dan een WW met instructies.
Bij thuisgroep zie ik op mijn desktop alleen de desktop die heet bij mij "Meanmachine"
Bij thuisgroep op de laptop staat "Delen met andere thuiscomputers" met onderaan de knop "nu lid worden"


Op mijn laptop heb ik vervolgens "Nu lid worden" geselecteerd, met invoering van het door de Desktop verstrekte WW.

Nu zie ik echter op mijn laptop onder thuisgroep dat er momenteel geen andere thuisgroep PC's beschikbaar zijn.

Oh ja mijn desktop hangt aan de draad en mijn laptop op WiFi, maar dat mag niets uitmaken toch?

Ik doe iets verkeerd, maar wat?
Het vreemde is ik heb dit vaker gedaan en het was altijd in no-time geregeld en nu lukt het niet.

Is mijn verhaal nog begrijpelijk?
 
ik gebruik hier geen draadloze verbinding op de desktop's bijgevolg kan ik ook niet nagaan waar het probleem ligt waar jij tegen aan loopt !
*er mag geen openbaar netwerk gebruikt worden ..
er kan geen thuisgroep aangemaakt worden op een openbaar netwerk !
 
Thuisnetwerk

Thuisnetwerk

Ook ik heb met een soortgelijk probleem te maken.
Ik maak gebruik van 2 laptops, De eerste, een Ace, is verbonden door middel van een kabel met internet op de router en de kabel van Ziggo.
De andere, een HP, is verbonden met internet met Wifi.

mijn acer-laptop is de hoofdcomputer waarop alle harddisks en printer zijn aangesloten,
Al mijn mappen heb ik gedeeld en zijn zichtbaar in het netwerk.

op mijn HP heb ik vervolgens een thuisgroep gemaakt, deze is zichtbaar op de HP. Echter hier zie ik geen acer-laptop en geen HP laptop.
terwijl ik deze wel zie op de acer-laptop en daar ook de gedeelde mappen zie van de HP.

Wat ik ook doe en welke instelling ik ook gebruik het lukt mij niet om op de HP-laptop beide zichtbaar te krijgen.

Ik maak gebruik van Windows 10
En heb geen openbaar netwerk ingesteld.

Kunnen jullie mij aangeven waar het probleem kan liggen en wat ik hieraan kan doen om toch beide zichtbaar te krijgen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan