Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Silverwing

Gast
Ik heb er in toegestemd tijdens de updates om windows update te veranderen naar microsoft update om zo alle downloads bij elkaar te zien.
Blijkt nu dat ze gewoon àllemaal ook geinstalleerd worden,en dat wil ik niet!
Ik zou graag terug naar de oude manier gaan maar vind geen enkele manier om terug te gaan.
Heb al geprobeerd met updates uit en weer in te schakelen maar dat helpt ook niet.
Weet iemand hoe ik dit ongedaan kan maken?[OPLOSSING]
Daar heb ik ook op instellingen wijzigen geklikt maar dan krijg ik een scherm waarin de onderste grijze balk er NIET staat.
Ik kan nu geen printscreen meer bijvoegen omdat de pc terug bij zijn baasje is en ik dus alle verdere handelingen telefonisch moet (laten )doen.
Van microsoft update kom je niet meer vanaf.

Eens je updates hebt gedownload worden ze bewaard op je harde schijf (ik weet niet meer in welke map dat was, maar als je dat absoluut wil zal ik trachten het terug te vinden).

Wat je moet doen is via start/configuratiescherm windows update openen en daar selecteren zoals ik in bijlage heb gezet.
Dus dubbelklik op de 'windows update' snelkoppeling, dat geeft mijn 1e screen.
Klik dan links 'instellingen wijzigen, dat is mijn 2e screen.
Zet de instellingen zoals in deze screen afgebeeld en klik op ok.
Nu kan je de ongewenste updates wissen.
Ze zullen niet terugkeren.

Dat is wat Smessae bedoelt.
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
automatische updates

automatische updates

Normaal kan je er voor kiezen, om je updates op de manier te laten installeren zoals jij die willt.
Je moet dan wel je updates niet op automatisch zetten. je kan dit veranderen in windows update zelf. Klik daar op instellingen wijzigen. Nu kan je in het volgende scherm je instellingen aanpassen. Wil je terug naar de oude manier van updaten vink dan het onderste uit en je kan terug updaten zoals je vroeger gewoon was.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Ik heb al vanalles geprobeerd maar terugkeren lukt niet.
Ik heb zelfs de updatemanager uit windows verwijderd evenals enkele dll's die er mee samenhingen maar enele seconden nadat ze verwijderd zijn staan ze er weer terug,ook zonder internetverbinding.
Als ik de url van windows update intijp,zelfs dan word ik automatisch doorgeschakeld naar Microsoft update,waar ik dan de vraag krijg om de active x te downloaden om gebruik te kunnen maken van Microsoft update(onpl)
Heb Ccleaner al laten ruimen maar niets mag baten.
Tussen de veelgestelde vragen vind ik ook nergens iets terug over hoe terug te keren,andersom zoveel je wil.
 
Van microsoft update kom je niet meer vanaf.

Eens je updates hebt gedownload worden ze bewaard op je harde schijf (ik weet niet meer in welke map dat was, maar als je dat absoluut wil zal ik trachten het terug te vinden).

Wat je moet doen is via start/configuratiescherm windows update openen en daar selecteren zoals ik in bijlage heb gezet.
Dus dubbelklik op de 'windows update' snelkoppeling, dat geeft mijn 1e screen.
Klik dan links 'instellingen wijzigen, dat is mijn 2e screen.
Zet de instellingen zoals in deze screen afgebeeld en klik op ok.
Nu kan je de ongewenste updates wissen.
Ze zullen niet terugkeren.

Dat is wat Smessae bedoelt.
 
Het is me duidelijk met de foto's hoewel dit een voorbeeld is van een Vista pc en ik het toch over een XP pc heb.(mocht dit verschillend zijn dan?)
Dat laatste zinnetje staat er bij mij dus niet,mss proberen om enkele updates via cfgscm terug te wissen en dan proberen het opnieuw in te stellen?
 
Heb net gekeken, bij xp gewoon op automatise updates klikken en je hebt direct de instellingen die je kan aanpassen, is verder identiek hoor.
Ik doe deze instelling altijd bij mijn pc, vroeger ook al met windows me en 2000.
Dit veranderd weinig of niet.
 
Start - Configuratiescherm - Beveiligingscentrum - Automatische updates -
onderaan op Websites Windows Updates klikken - links op Instellingen wijzigen klikken -
schijf naar onderen
daar Microsoft updates niet meer gebruiken

aanvinken Windows updates gebruiken

zou toch moeten lukken.
 
ik post een screenshot van wat ik krijg als ik naar de updates ga,zo kan iedereen zien dat ik niet in de mogelijkheid ben om wat ook aan of uit te vinken.De eerste foto krijg ik dus als ik op beveiligingsinstellingen beheren in automatische updates klik in de tweede foto.

 
Daar moet u zijn !!!!!
 

Bijlagen

  • Microsoft updates uitschakelen.jpg
    Microsoft updates uitschakelen.jpg
    61.6 KB · Weergaven: 114
Daar heb ik ook op instellingen wijzigen geklikt maar dan krijg ik een scherm waarin de onderste grijze balk er NIET staat.
Ik kan nu geen printscreen meer bijvoegen omdat de pc terug bij zijn baasje is en ik dus alle verdere handelingen telefonisch moet (laten )doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan