tempratuur controleren van de processor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi

hoe kan ik de tempratuur controleren van de processor en hoe kan ik ventilator stiller maken.
Alvast bedankt..

Grt
 
Hoi

hoe kan ik de tempratuur controleren van de processor en hoe kan ik ventilator stiller maken.
Alvast bedankt..

Grt

Met volgende opdrachten kan je command line hier wel achterkomen.

Code:
sudo apt-get install lm-sensors 
sudo sensors-detect

sensors

De Ventilator stiller maken wanneer deze op automatisch staat is dan ook een slecht idee. Ofwel vervang je de ventilator door een stiller alternatief (actieve of passieve cooler).
Wanneer je de snelheid op minimum gaat zetten, gaat de temp van je CPU bij een hogere omgevingstemperatuur te snel stijgen en voor problemen zorgen (stabiliteit van je CPU).
 
DDragon80 , hoe betrouwbaar zijn die softwarematige sensormeters ?

De vraag is niet echt correct hier. Je gaat altijd software nodig hebben om hardware temperatuur sensoren uit te lezen... Dat is wat deze software doet. En deze is dus zeer accuraat. Tenzij de hardware sensor verkeerde of misleidende waarden meet. Software zonder hardware kan geen temperatuur detecteren. Daarom dat deze vraagstelling een beetje raar klinkt.
 
Wat heeft dat ermee te maken, als ik na een tijdje mijn computer heropstart ?
Ach man hou toch op...je geeft in dit topic geen enkele oplossing...alleen maar...
Geef de TS en Dragon en Luc de tijd om te antwoorden,lees het resultaat misschien is het opgelost.
Maar jouw tips zijn heilig zeker en de rest heeft geen kennis!!!
Danvers
Omdat temperaturen ook in het BIOS weergegeven worden
Als helper van Pctuts wat bij je staat!
Zou ik dan zeker aan TS uitleggen ,hoe TS in bios moet geraken en waar hij temperaturen kan vinden toch???
 
Wat heeft dat ermee te maken, als ik na een tijdje mijn computer heropstart ?
Kleine opmerking nog!Denk dat je Bios tip niet klopt,want als je pc herstart ,koelt die wat af volgens mij,zo dus is het ook geen waarheids getrouwe melding zijn!
Wat ik al eens lees op forums,gaat wel over Windows,mensen die één warmte probleem hebben,word er wel eens gevraagd om één Speccy log te posten,maar wel naar dat pc tijd draait met de progs die normaal gebruikt worden!!!Nog nooit iets van Bios gelezen,zal op onkundige forums lezen zeker?
Danvers
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan