Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een desktop HP waar windows 10 op staat. Ik sluit hem op de gebruikelijke wijze af en trek dan ook nog de kabel uit het stopcontact. Als ik de desktop opnieuw wil gebruiken steek ik de kabel terug in het contact, maar zonder de "aanknop" te gebruiken, start hij meteen. Wat kan daar de oorzaak van zijn aub?
Groeten.
 
Zoek eens in het BIOS bij de Advanced settings of daar iets in te stellen is met Power On of Power Off instellingen.

Een voorbeeldje, deze start dus op als de 220Volt AC stekker aangesloten wordt.

FF88R0EG4D5WXC6_MEDIUM.jpg


bios-power.jpg
 

Bijlagen

  • FF88R0EG4D5WXC6_MEDIUM.jpg
    FF88R0EG4D5WXC6_MEDIUM.jpg
    41.8 KB · Weergaven: 163
Probeer eens Na stroomverlies Uit te zetten.

Remote Wakeup heeft hier niets mee te maken, dat is bedoeld om de pc op afstand uit z'n slaap te halen. Bijvoorbeeld via het Netwerk.

Is het een Compaq ?
 
Skippy, ik heb "Na stroomverlies" op "uit" gezet is het is opgelost. Bedankt voor de uitleg. Maar graag had ik eens geweten wat "een compaq" is.
Voor mij is dit probleem afgehandeld. Groetjes.

Probeer eens Na stroomverlies Uit te zetten.

Remote Wakeup heeft hier niets mee te maken, dat is bedoeld om de pc op afstand uit z'n slaap te halen. Bijvoorbeeld via het Netwerk.

Is het een Compaq ?
 
Compaq was een naam van een fabrikant dat samengegaan is met Hewlett Packard. Of afgekort HP. Er zijn bijvoorbeeld HP Compaq Presario laptop's.
Omdat ik een Nederlandstalig BIOS zie, is mijn vermoeden dat het hier om een Compaq gaat. Deze fabrikant had vroeger op vele pc's een aangpast BIOS in dus de Nederlandse taal.
Kan ook zijn dat HP daar nog een tijdje mee is doorgegaan, maar die ben ik nooit tegengekomen.

Mooi dat het is opgelost, al vraag ik me af hoe dit kon gebeuren. Een instelling in het BIOS veranderd niet spontaan. Dit zal je dan zelf eens handmatig aangepast moeten hebben.


Presario_CQ58_Teaser.jpg
 
Het is even Off-Topic, maar ik wil een uitleg geven wat Remote Wakeup doet en waar dit voor dient.

Stel je hebt een klein bedrijfje met bijvoorbeeld 5 medewerkers en er is geen server. ( een server dus die 24 uur per dag aan staat waarop de gedeelde bestanden staan ) Alle medewerkers hebben een PC waarop bestanden of mappen zijn gedeeld via het Netwerk, zodat deze door de medewerkers te bereiken en te gebruiken zijn.
Er is ingesteld om energie te besparen dat de PC's na 5 minuten in de slaapstand gaan.
Nu moet er een medewerker naar de wc en het duurt wat langer dan 5 minuten. De pc zal dan in de slaapstand gaan, maar een andere medewerker heeft een bestand nodig via het Netwerk op de PC van de medewerker die naar het toilet is.
Zo'n bestand zou dan ontoegankelijk zijn omdat de pc na 5 minuten in de slaapstand is gegaan.
Remote Wakeup zorgt er dan voor dat zodra iemand via het Netwerk een bestand wil openen, deze PC uit de slaapstand zal komen waardoor het bestand toegankelijk is. Meestal moet je dan even wachten tot de PC helemaal uit de slaapstand is gekomen, maar het werkt uiteindelijk wel.

Via Remote Desktop zou je ook een PC uit de slaapstand kunnen halen als je thuis een PC met gedeelde bestanden 24 uur per dag aan hebt staan die uiteindelijk in de slaapstand is gegaan om energie te besparen. Je bent bijvoorbeeld in een ver land ( ver van huis dus ) en wil via Remote control bij een bestand dat op de PC thuis staat. Ook dan zal de PC ontwaken zodat je bij de bestanden thuis kan komen. Zodra er geen activiteiten meer zijn zal de PC dan weer na de ingestelde tijd in slaapstand gaan, totdat je Remote Desktop weer gebruikt om weer in te loggen op de PC. Dan zal hij weer uit de slaapstand komen zodat de bestanden toegankelijk zijn.
Zoiets kan handig zijn als je vaak van huis bent en niet alle bestanden mee kan nemen die je wel eens nodig kan hebben op locatie.
Voorbeeld: Stel je bent op vakantie en wil daar bepaalde foto's laten zien aan iemand die je daar ontmoet heb, die op de PC thuis staan en je deze niet meegenomen hebt op een Laptop. Via Remote Desktop kun je dan genieten van de foto's. Al ben je natuurlijk wel afhankelijk van de snelheid van de internetverbinding op het vakantieadres.
 
Laatst bewerkt:
Compaq was een naam van een fabrikant dat samengegaan is met Hewlett Packard. Of afgekort HP. Er zijn bijvoorbeeld HP Compaq Presario laptop's.
Omdat ik een Nederlandstalig BIOS zie, is mijn vermoeden dat het hier om een Compaq gaat. Deze fabrikant had vroeger op vele pc's een aangpast BIOS in dus de Nederlandse taal.
Kan ook zijn dat HP daar nog een tijdje mee is doorgegaan, maar die ben ik nooit tegengekomen.

Mooi dat het is opgelost, al vraag ik me af hoe dit kon gebeuren. Een instelling in het BIOS veranderd niet spontaan. Dit zal je dan zelf eens handmatig aangepast moeten hebben.


Presario_CQ58_Teaser.jpg

Dag Skippy, ik heb heel zeker niets gewijzigd in de bios hoor. Dit is een pc die ik op interrnet gekocht heb via "Groupdeal". Dit was een Refurbished desktop waar Windows 7 pro op stond en heb hem naar win,dows 10 gezet. Ik heb er nog een ander probleem mee, maar dit is voor een ander toppic. Nogmaals bedankt voor jou mooie uitleg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan