Netwerk telenet wifi uitbreiding met wifi powerline adapter??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil iemand helpen met zijn uitbreiding van zijn wifi bij telenet, op een kamer ver van de modem . Ze beschiken over telenet tv. Deze werkt met een powerline adapter aangesloten aan modem, en een powerline adapter aan de tv. De wifi werkt beneden op een oude router van mij (perfect), doch boven verzwakt het signaal;
Kan men door simpel een wifi poweline adapter in de prise te steken de wifi op deze kamer verbeteren.(zou bovendien gratis zijn?????); Kan het signaal van de powerline aan de modem gebruikt worden?? Of heeft men zowel een powerline adapter als een wifi powerlinde adapter nodig??

Wat is nu eigenlijk het verschil tussen die powerline en een wifi booster?? Dart begrijp ik nu niet goed meer? Maar ja ..

bedankt
 
Er bestaan powerline adapters die gewoon lijn-lijn werken, zoals degene die nu in gebruik is waarschijnlijk. Dan zit het toestel dat je verbinding wil geven ingeplugd op de ontvangende powerline adapter. Dus signaal vertrekt aan de modem -> naar de zendende powerline adapter -> over je electriciteitsnet -> komt binnen op de ontvangende adapter en daar zet je de kabel van je TV in.

Er bestaan adapters die dat ook allemaal doen op die manier, maar als surplus ook zelf een wifi-signaal uitzenden. Dan kan je dus gebruik maken aan de ontvangende kant van de verbinding met kabel én van een wifi access punt.

Als je dus nu de ontvangende adapter aan de TV zou vervangen door zo één met ingebouwde wifi-zender zou het kunnen werken. Vervangen van de adapter aan de modem is strikt genomen niet nodig, maar mijn ervaring leert dat als A en B niet dezelfde producent of zelfs niet hetzelfde type zijn dat voor problemen kan zorgen... Dan zou je een nieuw koppel moet kopen.

Een wifi-booster (of extender genoemd) werkt op het principe van wifi ontvangen, versterken en terug uitsturen. Daar komt het electriciteitsnet dus niet bij te pas. Maar je bent beperkt tot het gebied waar je oorspronkelijke wifi-signaal nog min of meer goed te ontvangen is.
 
Dus als ze nu een wifi adapter van hetzelfe merk , als diegene aan de modem, bijzorgen, dan kan de nieuwe (op andere verdieping) dit signaal ook ontvangen?? Of moeten het steeds een koppel zijn en moet er een extra powerline aan de modem aangebracht worden. Of simpel gezegd volstaat 1 adapter aan de modem en kan men er verschillende ontvangadapters op aansluiten?? (1 voor tv, en 1 voor wifi ergens anders?)
 
Dus als ze nu een wifi adapter van hetzelfe merk , als diegene aan de modem, bijzorgen, dan kan de nieuwe (op andere verdieping) dit signaal ook ontvangen?? Of moeten het steeds een koppel zijn en moet er een extra powerline aan de modem aangebracht worden. Of simpel gezegd volstaat 1 adapter aan de modem en kan men er verschillende ontvangadapters op aansluiten?? (1 voor tv, en 1 voor wifi ergens anders?)
* ja, dat zal werken als je ze correct opzet (WPS voor handshake...)
* één powerline aan de modem stuurt het signaal je electriciteitsnet op en het maakt niet uit hoeveel er aan de andere kant signaal oppikken, kunnen er vele zijn maar ... de bandbreedte beperkt natuurlijk wel je gelijktijdig gebruik.
* de ontvangadapter aan de TV (zonder wifi) kan je waarschijnlijk ook gewoon vervangen voor één met wifi ... maar ja, je hebt die nu toch dus het kan er ook een andere zijn, ergens ingeplugd waar je wifi in de kamer wil ...

Voor wat de opmerking van Mik betreft : als het binnen een en hetzelfde huis en achter één en dezelfde schakelkast zit is de kans groot dat je op dezelfde fase aansluit. Als het gaat over een uitbreiding van je net ooit gelegd naar de tuin, naar tuinhuis of losstaande garage valt dat te bekijken...
 
Ik gebruik de powerlineset van Telenet sinds 2018, gratis bij mijn Wigo abbo,
werkt prima. plug in waar Wifi te zwak is en verder niks instellen.
Voor de TV heb ik een netwerkkabel liggen.
1621935636468.png
 
Heb deze eveneens, gratis bij Wigo, werkt goed geen probleem mee, heb zelfs niet gecontroleerd of deze op dezelfde fase zit.
Je hebt er tevens een utp aansluiting op, kun je je pc zelfs verbinden met kabel indien je wilt.
 
Even een kleine toevoeging. Ik lees hier over verschillende apparaten mengen. Telenet is daar geen fan van. Beter nog dit werkt niet, zelfs hun oude Powerline adapters zijn NIET compatibel met de nieuwe. Dus als je zoals hierboven de 9072 of de 9073 in gebruik hebt, betekend dit, dat je terug zulke zult moeten hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan