Netwerk Telenet radio ontvangst

Telenet heeft zijn radio over de kabel afgeschaft. In plaats hiervan kon je een draadantennetje krijgen, maar dat geeft een slechte ontvangst zelfs van bvb Radio 1 en Radio2.
Volgens Telenet kon je ook radio ontvangen via de digicorder. Je kan versterker en digicorder verbinden en zo radio ontvangen. Ik zie echter niet hoe men op een zender kan afstemmen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Bijlagen

• Telenet-Radio.png
    Telenet-Radio.png
    146.2 KB · Weergaven: 15

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
De radiozenders hebben gewoon een nummer net als de tv-zenders. Ergens achteraan in de numerieke lijst, vanaf 881.
Kies dus op de digicorder gewoon voor het kanaal dat je wenst te beluisteren. Is je audio-installatie aangesloten en aan dan hoor je de radiozender.
Op die manier werkt het voor alle radiozenders die Telenet in zijn aanbod heeft zitten.

Als je audio-receiver echter zelf ook een netwerkverbinding heeft kan je de audio ook gewoon op je netwerk (wifi of kabeltje) aansluiten en dan heeft de media player die in de audio-receiver zit toegang tot alle via internet beschikbare radio-zenders van de hele wereld. Dat zijn er vele duizenden !
Afhankelijk van je receiver zal het beperkte display ervan echter parten spelen bij het zoeken.
In mijn geval heeft mijn audio-receiver ook een DMI uitgang waar ik een monitor heb aangehangen. Daarop wordt er een soort interface (lijkt op een PC-desktop) van mijn audio-systeem weergegeven waar ik dan in de internetzenders kan browsen. Maar dat hebben enkel modernere, high-end audio systemen aan boord.

Mik

Medewerker
Forumleiding
TS vraagt enkel hoe radiosignaal van digicorder weer te geven op zijn radio. Dit kan enkel als zijn radio voorzien is van een AUX. Op die manier wordt er geen zender maar een audiosignaal weergegeven op zijn radio. Via de getoonde cinch stekkers moet hij de radio voorzien van het signaal en uiteraard als bron dan deze selecteren en niet langer radio.

wivy

Steunend lid
Vip Lid
tja een digicorder aanzetten voor muziek??? topic van de week: stijgende elektriceits- en gas prijzen!!!
en ja Mik heeft een punt ivm met de vraag stelling ....

cve

Medewerker
Forumleiding
Wij luisteren al jaren enkel via de digicorder naar de radio. Wij hebben onze radio eruit gebonjourd en nu een simpele versterker eraan gekoppeld en geen enkel probleem. Op de site van telenet kan je normaal gezien de zenderlijst vinden. Wij luisteren naar Q en die steekt op 910 of op 911 en ik den dat dit Joe is. Maar op welke Radio 2 steekt weet ik niet. Je hebt ook nog west vlaanden en zo ook he.

Bovenaan Onderaan