telenet mail instellen op android tablet

Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Ik heb sinds kort geen pc meer , maar een android 2.2 tablet. Ben er heel tevreden over . Kan een mail account aanmaken en ik wil mijn telenet adres daarop gaan gebruiken , exhter krijg ik dat niet geinstaleerd erop. In.telenet gaat door . Dan moet ik ui.telenet ingeven , maar welje poort moet ingeven . Zelf geeft de tablet poort 587 aan. Die is het dus zeker niet, want het werkt niet. Poort 440 had ik ergens gevonden . Die werkt ook niet. Maar welke dan wel? Ssl of tls , wat moet ik kiezen ? Hopelijk kan er mij iemand helpen.
 
met deze gegevens moet het lukken...
Inkomende E-mail server (pop3)
in.telenet.be ( poort 110 ) geen versleuteling
Uitgaande E-mail server (pop3)
uit.telenet.be ( poort 25 ) geen versleuteling
Automatische Proxy server (HTTP)
h.t.tp://pac.telenet.be:8080 ( zonder de puntjes bij http )
Handmatige Proxy server (HTTP)
proxy.telenet.be Poort: 8080
Nieuws servers (NNTP)
news.telenet.be (enkel tekst)
newsbin.telenet.be (binaries)
opmerking: aanmelding is vereist !
IP Adres Automatisch verkrijgen via DHCP
DNS server adres Automatisch verkrijgen via DHCP
* Indien er meerdere servers vermeld zijn, dan ben je vrij in je keuze.
 
Laatst bewerkt:
Automatische Proxy server (HTTP)
h.t.tp://pac.telenet.be:8080 ( zonder de puntjes bij http )
Handmatige Proxy server (HTTP)
proxy.telenet.be Poort: 8080

Bij mijn weten gebruikt telenet al jaren geen proxy meer. Of tenzij een transparante maar moet je zelf niets meer van aantrekken.
Dus gegevens van proxy zou ik even vergeten.

SSL en TLS is enkel voor encrypty, dus ook niet aanvinken. Authenticatie is niet nodig voor uitgaande emails bij telenet. Zolang de mails maar verstuurd worden vanuit het telenet netwerk. Dus zoals de gegevens van qtex, gebruik standaard poort 25 voor SMTP.
 
Ik heb het dus allemaal geprobeert, echter lukt het mij niet om dat om dat op mijn flytouch3 te instaleren. De poort moet in ieder geval meer als 2 cijfers bevatten . Bij 2 cijfers begint hij niet eens te zoeken of het wel het juist is. Dat van die cap.telenet.be:8080 lukt het ook noet op te proberen . Ik denk dat hij geen http aanvaard.
 
Ik heb het dus allemaal geprobeert, echter lukt het mij niet om dat om dat op mijn flytouch3 te instaleren. De poort moet in ieder geval meer als 2 cijfers bevatten . Bij 2 cijfers begint hij niet eens te zoeken of het wel het juist is. Dat van die cap.telenet.be:8080 lukt het ook noet op te proberen . Ik denk dat hij geen http aanvaard.

Proxy is niet voor email. Vergeet even proxy van telenet. Zoals ik eerder vermelde is dit trouwens al vele jaren nietmeer van toepassing.
SMPT (voor uitgaande mails te versturen) is poort 25. Poort 587 wordt soms ook gebruikt echter dikwijls met authenticatie.
Het is onmogelijk dat je dit niet kan instellen op android.

Inkomende mail: POP3 op poort 110. Uitgaande mail: SMTP op poort 25.
Geen authenticatie nodig! Dus ook geen TLS of SSL! (volgens mij ga je hier ergens de mist in...)
 
Laatst bewerkt:
Toch staat er op mijn antwoord #5 bij Telenet voor mobistar wel een proxy bij Multimedia Messaging Service. Deze is in de Android dus wel in te vullen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
MMS heeft niets te maken met email settings denk ik. Heb net eens verder gekeken naar die settings en zoals ik dacht staat er volgende: "Aanmelden vereist". Dit dus uitvinken! Anders werk je met authenticatie wat niet de bedoeling is...
Beveiligingstype: Geen
 
Laatst bewerkt:
Beste allemaal, eerst en vooral heel erg bedankt voor de vele aandacht op mijn vraag. Het is me dank zij jullie inzet gelukt. Ik heb dus poort 25 ingegeven en aanmelden verplicht uitgevinkt en ja hoor ik kon verder nu komen mijn mails van telent binnen zonder dat ik naar mijn telenet moest gaan om via webmail mijn mails te kunnen lezen. Dank jullie van harte.
 
dan waren de gegevens van me in het eerste bericht wel degelijk juist !!! grappig de discussie erna welles , nietes !!
met deze zet ik er hier dan een slotje op ....ene succes ermee ..remember ! pctuts is er voor u ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat bericht was juist ja, maar de proxy server instellingen zijn nietmeer van toepassing en zeker niet betreffende een email probleem. En trouwens had de ts ook moeillijkheden met zen authenticatie instellingen die verkeert waren, besproken in de discussie daarna. Even ter informatie hier... Maar goed, probleem opgelost en gesloten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan