Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Een nichtje van mij kwam deze week met haar defecte tablet bij mij omdat haar handige oom nagenoeg alles kan repareren en ik wil haar uiteraard niet teleurstellen.

Hij start niet meer op en blijft in een scherm met logo hangen. ( zie foto's ) Mijn vermoeden is dat de besturing beschadigd is waardoor hij niet door wil starten.

Met tablet's heb ik eigenlijk erg weinig ervaring, dus van alles wat ik kon bedenken geprobeerd. Aan / uit toets lang ingedrukt houden. Ook in combinatie met de volume up en de volume down toets. Er is een gaatje aanwezig met een reset schakelaartje. Ook dat geprobeerd. Ook de reset knop in combinatie met de aan uit schakelaar en de volume toetsen.
Accu / batterij al eens helemaal leeg laten lopen.
Als ik hem via USB aan een PC hang, zie ik ook niets verschijnen, waarschijnlijk omdat hij nog niet is opgestart.

Niets helpt en hij start niet verder door en heb geen idee meer wat ik nog kan proberen.

De tablet heeft een slotje voor een mini usb kaartje. Een passend kaartje van 2GB heb ik nog wel ergens liggen. Is daar eventueel een Android besturing op te zetten en daar vanaf te booten of eventueel vanaf dit kaartje op de tablet te zetten en waar vind ik dan zo'n besturing?
Zoals het nu is kom ik ook niet bij een bootvolgorde zoals bij een gewone PC het geval is. Maar misschien is dat met Android dus niet eens mogelijk ?

Het betreft hier een Arnova 7h G3. Volgens de originele doos die ik hier ook heb zou er Android 4.0 Ice Cream Sandwich op moeten staan.

Mijn ervaring met Android en tablet's is nihil.

Of is deze rijp de de kliko ?


IMG_2718 [1024x768].jpg

IMG_2719 [1024x768].jpg
 
Eigenlijk al die mogelijkheden al geprobeerd op 1 ding na en dat is bij de Hard Reset punt 3 stap 2 " Home button + Volume Up + Power button (or)"
Er zit geen Home button op deze tablet.Wordt ook nergens vermeld in de manual.
 
bekijk dit filmpje eens ...this een iets ander model ...het komt er op neer om verschillende handelingen achter elkaar te doen !
*denk wel dat je hier iets aan heb ...vond ook een filmpje betreffende het juiste model maar was franstalig !
 
Had ik ook al een paar keer geprobeerd. Nu dus weer zonder resultaat. Hij start niet verder door.
 
dan vrees ik er voor ..afwachten of cve u de oplossing aanbrengt.
 
U vermeld : Android 4.0 Ice Cream Sandwich. Mogelijks is het toestel dan geen 2 jaar sinds aankoop. Dan zou de garantie mogelijks nog van tel kunnen zijn.
 
Ha Mik, dat wordt moeilijk. Ze heeft hem tijdens een vakantie ergens bij een taxfreeshop op een vliegveld gekocht.

Ik heb hem nu open, maar daar zie ik niet zo veel aan behalve de oplaadbare batterij en wat chipjes.
Geef mij maar een PC in handen, daar kan ik meestal wel iets mee.


IMG_2720 [1024x768].jpg
 
Ik denk dat ik wel snap wat ik moet gaan doen en proberen. Android is niet mijn ding.

Lukt me alleen nog niet om CyanogenMod 9 ergens te downloaden.

In de link die je gaf staan deadlinks. En via Google kom ik op websites waarbij mijn beveiligingsscanners op tilt slaan.

Ben nu via een torrent site iets aan het downloaden en hoop dat dit geen besmetting is maar een juiste besturing, maar hier is de snelheid erg laag. Ik hoop dit morgenavond binnen te hebben :lachen78:
 
via de link op deze site bekomt men de Android 4.0.3 Ice Cream Sandwich .. althans zo word er toch beweerd ...
*aan u om te beslissen .

dit is aanwezig in het te downloaden zip bestand dat hernoemd diende te worden ..naar update.zip
9ec60481f0-Ashampoo_Snap_2017.11.13_20h01m24s_004_.png
 
Ik denk dat ik het eerst eens met dat CyanogenMod probeer, maar dan moet ik die besturing wel ergens vandaan toveren.
cve z'n kennis met Android vertrouw ik wel.
Wat ik nog niet begrijp is hoe ik bij dat sd kaartje kan komen. Normaal zou je een soort revovery schermpje moeten krijgen en een keuze om naar het kaartje te gaan.

Dat heb ik dus niet. Welke knoppen of toetscombinaties ik ook doe, telkens Arnova met grote letters op het scherm.

Via torrent heb ik nog niet erg veel goede hoop.

Cyanogenmod.jpg
 
ik kom ook telkens op een niet werkende download link uit als ik zoek op CyanogenMod ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan