Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Ik probeerde een systeemherstel maar het lukte niet, wat voorheen wel altijd lukte, ik had de avast zelfbeschermingsmodule uitgezet, ben daar ooit eens achtergekomen dat je die moet uitzetten anders lukt uw systeemherstel niet.

ik krijg deze melding

5901077b22216-systeemherstel.jpg



kan iemand me helpen

greets

ed
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je hoeft alleen het promt te lezen de rest is een internet pagina omtrent dit probleem die geen oplossing biedt
deze site toont een oplossisng
Windows 10 Version 1607: System restore error 0x80070091 [Fix] | Born's Tech and Windows World
maar als ik powershell begrijp ik niet wat ik moet doen met dit
Then launch notepad using the PowerShell command notepad and insert the clipboard content pressing Strg+V. Afterward you can inspect all sub-folders within Windows editor. Search for VFS sub-folders for instance. My suspicion is, that some re-direction could be the cause for the system restore issue.
 
Laatst bewerkt:
Systeemherstel fout 0x80070091


SYSTEEMHERSTEL MISLUKT (FOUTMELDING 0x80070091)
Toont systeemherstel bij het terugzetten van een herstelpunt de melding Systeemherstel is niet voltooid (foutmelding 0x80070091) dan wordt dat veroorzaakt doordat het betreffende gebruikersaccount niet gemachtigd is om wijzigingen aan te brengen in de map C:\Program Files\WindowsApps. Dit probleem is met een work around op te lossen: doe eerst een take ownership Gebruikersaccountbeheer en problemen met beheerrechten (Windows 10) op de map WindowsApps (pas voor het gemak eerst het te downloaden registerbestand toe zoals op die pagina staat beschreven) https://www.schoonepc.nl/windows10/take_ownership.zip, herstart Windows 10 vervolgens in veilige modus en wijzig de naam van de map WindowsApps in WindowsAppsOrg (de map kan desgewenst ook worden verwijderd). Na een herstart in de ‘normale’ modus zou systeemherstel weer moeten werken.


Bron:Schoonepc Schakel Windows 10 Systeemherstel in!
 
je dient inderdaad eens na te gaan of het aanmaken van systeemherstelpunten aanstaat ...ook dient de service volume shadow copy ingeschakelt te zijn ...hier kan ik probleemloos een eerder herstelpunt gebruiken ...
Ashampoo_Snap_2017.04.27_06h18m35s_001_.png
ook het terug verwijderen van het toegepaste herstelpunt verloopt probleemloos m.a.w het herstelpunt ongedaan maken verloopt hier zonder problemen ...
Ashampoo_Snap_2017.04.27_06h30m09s_001_.png
*zoals hierboven vermeld word heb ik eerder al hier de "take ownership" toegepast op de C
 
volume shadow copy staat op handmatig wordt uitgevoerd
ik heb tot vorige week systeemherstel kunnen uitvoeren zelfs zonder administrator rechten, en als administrator en nu plots niet meer,
heb ook gelezen dat het met een update is gekomen dat het niet meer lukt

dus eerst doe ik dit gebruikersaccounts, optie Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer wijzigen door de schuifregelaar voor het waarschuwingsniveau een treetje lager te zetten.
hoe doe ik dit op de map windowsApps (weet die zelfs niet te vinden)

moet ik het rar bestand uitpakken, ik veronderstel dat dit een registersleutel is en daarop dubbelklikken
en dan moet ik de windowsapp map van naam veranderen maar ik weet die niet staan, en ook niet hoe ik die take ownership te doen

hoe doe ik een doe eerst een take ownership Gebruikersaccountbeheer en problemen met beheerrechten (Windows 10) op de map WindowsApps, is dit met die schuifregelaars
en dan dubbelklik op registersleutel
maar waar staan al die mappen,bij mij staat in de program files 62 bits x86 geen map met windowsapps
 
de instellingen betreffende je gebruikersaccountbeheer dient men in feite niet te wijzigen ....
probeer eerst de take ownership.reg uit te voeren ...der is niets moeilijks aan ..
pak het zip bestand uit en dubbel klik op het reg bestand ...geef de toestemming om deze weg te schrijven in het register ...
herstart je pc om deze effectief door te drukken ..
 
dat begrijp ik maar hoe moet ik mijn windowsapp map van naam veranderen als ik die niet staan heb, of zie je die alleen in veilige modus

moet er even tusssenuit kom straks terug
ik kom vorige week wel systeemherstel doen en nu plots niet, zou dit met CCleaner te kunnen maken hebben
 
waarom zou je deze map van naam veranderen ...wie heeft dit u meegedeeld ...laat maar ik zag juist dat dit vermeld staat in de posting van Luc
de map WindowsApps is een verborgen map ...m.a.w. je dient eerst deze te voorschijn te halen ..via de tap weergave bij opties van verkenner.
Ashampoo_Snap_2017.04.27_17h14m11s_006_.png
 
ik heb het nagelezen ..doch spreekt men over het verwijderen van de map " Deleted" en de map "DeletedAllUserPackages" doch dit word dus niet toegestaan ...en men dient bijgevolg dus de powershell (administrator) op te starten ..
als je in de powershell PS C:\WINDOWS\system32> vermeld zie staan ..
dien je dus de opdracht cd $env:programfiles\WindowsApps in te geven en op enter te klikken ..
vervolgens dien je de opdracht (LS -Re -Fi * -Fo -Ea:Inquire).FullName | clip **denkelijk dien je FullName te vervangen door je eigen gebruikersnaam. en op enter te klikken ..
daarna dien je notepad in te geven in powershell en op enter te klikken om deze op te starten ..
je plakt dus het verkregen clipboard (wat ze hier mee bedoelen begrijp ik zelf niet ) in notepad en je dient te zoeken naar VSF sub mappen ..
**het is me onduidelijk wat hier de bedoeling van is ... zorg eerst dat je een backup bezit mocht er iets mis gaan !

***de smiley in de opdracht is dus een : en een p aan elkaar zonder een spatie
dus $env : pro... aan elkaar vast zonder een spatie zie afbeelding !
Ashampoo_Snap_2017.04.27_18h25m35s_007_.png

**ik waag me hier zelfs niet aan om het te testen ...heb er mijn bedenkingen bij .
 
mocht het daarna nog niet lukken om een herstelpunt aan te maken of eerder er eentje te gebruiken dan dien je eens in de veilige modus op te starten om vandaar uit een herstelpunt aan te spreken ...in sommige gevallen wil dit dan wel eens lukken .
indien dat echter ook niet gaat dien jij je af te vragen of het niet beter zou zijn om je systeem opnieuw in te stellen ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan