Synology DS212j

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

coureurke

Gast
Ik heb mij een NAS server Synology DS212j aangeschaft en ik heb een free dns aangemaakt zodat ik van buitens huis erop kan. Maar dit is met poort 5000 en 5001 (secure). Ik heb al geprobeerd deze poort te veranderen in poort 80 aangezien poort 5000 en 5001 geblokkeerd worden op school.. Ik heb in mijn router (Belkin N+) zelf bij virtuele servers geprobeerd om bij binnenkomende poort 5000 - 5001 te zetten en bij uitgaande 80 - 445 (secure), maar helaas gaat dit ook niet. Ik moet op mijn nas server vanop school kunnen want ik moet voor school een website maken en 3 jaar (bachelor informatica) erop laten staan, aangezien de server op school geen PHP en MySQL ondersteund, moet ik een andere oplossing zoeken. Daardoor dacht ik maar aan mijn eigen NAS server.
Ik heb al wat uurtjes eraan gespendeerd, daardoor dat ik jullie verstand aanspreek.
Wat doe ik verkeerd? Hopelijk kan er iemand mij helpen.

Alvast bedankt!
 
Je moet eerst weten met welke poorten je naar buiten kan op school. Laat die NAS gewoon staan op poorten 5000 en 5001. Je binnenkomende poort is een poort waarmee je buiten raakt in je school. Je uitgaande poort gaat dan naar je NAS (5000). Volgens mij wissel je deze om.
Daar bovenop moet je ook nog opletten welke poorten je kan gebruiken met je ISP. Boven de 1024 is doorgaans geblokkeerd.
Je kan dit testen met het telnet (dos)commando. Op je client typ je telnet <destination ip address> <port>.
Bijvoorbeeld: telnet 78.21.183.71 800 (op een lokatie buiten je netwerk dus).
Indien je een foutmelding krijgt raak je dus niet binnen. Indien je een blinking cursor ziet staat deze poort open en is toegankelijk.
 
Ik heb op school geprobeerd via commandprompt te werken maar ik krijg volgende melding: telnet wordt niet herkens als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand.

Ik heb hetzelfde gedaan als u gezegd hebt DDragon80. met poort 5001, 80, 800, 21...
 
Ik heb op school geprobeerd via commandprompt te werken maar ik krijg volgende melding: telnet wordt niet herkens als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand.

Ik heb hetzelfde gedaan als u gezegd hebt DDragon80. met poort 5001, 80, 800, 21...

Je moet dan de "telnet client" eerst nog installeren via control panel - Add remove programs - Windows component
Telenet zet wel heel wat poorten dicht. Zou je eens moeten opzoeken.
Je moet sowieso eerst uitvissen welke poorten er in je school openstaan (welke je mag gebruiken). Doe desnoods navraag bij je IT dienst. Anders is het een speld zoeken in een hooiberg...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan