Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
SuperantiSpyware Free is een heel krachtige scanner en toch is hij geheel gratis. Er bestaat ook een betaal versie met realtime bescherming inbegrepen, automatische updates en scans laten uitvoeren op geregelde tijdstippen zijn dan inbegrepen. Dit mis je in de free versie, dus dient deze echt als eentje voor erbij.
Als je de scanner echt geheel benut, wat heel wat is, zie je wat hij allemaal in zijn mars heeft. Als hij het zelf niet weet vraagt hij het aan u wat hij moet doen. Als je het zelf niet weet kan het het gewoon overslaan. Dan doet hij er ook niets mee. Ik heb vragen gekregen over AVAST, mijn AV, die files heb ik dan maar met een dumpje omhoog geselecteerd, ik ga ervan uit als het van mijn AV komt dat het wel OK zal zijn.

SUPERantiSpyware Free
 
opmerking : je gebruikt toch dacht ik ook Malwarebytes premium ...meerdere scanners gebruiken is zeker de oplossing niet !
integendeel zullen deze elkaar eerder gaan tegen werken ..
je mag gerust de Avast gebruiken + de Malwarebytes maar laat deze boven genoemde links liggen ...
gebruik deze pas als de Mbam verwijderd is !
 
MBAM heeft steken laten vallen met het RAZOR adaware dat ik laatsleden had. toen ik keek om alles te verwijderen kwam ik bij deze uit en die vond nog een restant. Deze werkt niet real time bij mij omdat het de free versie is. Ik heb er tot nu toe 2 scans mee gedaan en heb er geen negatieve effecten van ondervonden, behalve dan dat MBAM niets vind en SUPERantiSpyware wel dingen gevonden heeft, nu vandaag waren het tracking cookies. MBAM bekijkt dit niet. Maar mijn AV heeft deze ook niet gezien.
 
Men persoonlijke mening over dit product leunt aan bij bericht #4. Super Anti Spyware heeft nooit een aanvaardbaar niveau gehaald. De meeste testen (voor wat die dikwijls waard zijn), waren/zijn meestal ook vrij negatief. Wanneer ik zoiets op een PC aantref, vliegt dat er ook onmiddellijk af. En daar is de lage detectie rate niet de oorzaak van.
 
Als je dan toch een vervanger wilt voor Mbam, probeer dan eens Emsisoft Anti-Malware. Is ook gratis en u mag gedurende enkele weken de pro-versie gebruiken.
 
MBAM blijft erop hoor, die was gewoon omdat hij aangeraden werd op een site of een forum, dat weet ik niet meer om dat rot ding van een RAZOR adaware eruit te krijgen en dat heeft hij dan ook gedaan. MBAM vond hem niet, AVAST vond hem ook niet. maar Qtex heeft me ondertussen wat kneepjes leren kennen van MBAM die ik nog niet kende en daarmee had MBAM hem ook moeten vinden, maar dit onderdeel kende ik nog niet van MBAM de chameleon. Had daar ook nog nooit van gehoord, maar had het wel staan. Dus SUPERantiSpyware is er inmiddels uit en MBAM blijft erin. Al heeft hij bij mij wel gedaan wat hij moest doen. Dat rotding van RAZOR eruit krijgen.
 
MBAM blijft erop hoor, die was gewoon omdat hij aangeraden werd op een site of een forum, dat weet ik niet meer om dat rot ding van een RAZOR adaware eruit te krijgen en dat heeft hij dan ook gedaan. MBAM vond hem niet, AVAST vond hem ook niet. maar Qtex heeft me ondertussen wat kneepjes leren kennen van MBAM die ik nog niet kende en daarmee had MBAM hem ook moeten vinden, maar dit onderdeel kende ik nog niet van MBAM de chameleon. Had daar ook nog nooit van gehoord, maar had het wel staan. Dus SUPERantiSpyware is er inmiddels uit en MBAM blijft erin. Al heeft hij bij mij wel gedaan wat hij moest doen. Dat rotding van RAZOR eruit krijgen.

De chameleon functie van MBAM dient enkel en alleen om MBAM te laten runnen. Dus wanneer een virus (rootkit ed) dit verhinderd (block van AV apps), kan MBAM zich "camoufleren" zodat de mallware denkt dat het om een essentieel Windows process gaat en dit ook links laat liggen (selfdestruction tegen gaan), en alsnog MBAM kan starten. Dit is NIET bedoeld om meer te detecteren. Ik heb dit trouwens al zeker 2 of 3 keer vermeld!

Malwarebytes Chameleon technologies gets Malwarebytes Anti-Malware installed and running when blocked by malicious programs.
 
MBAM blijft erop hoor, die was gewoon omdat hij aangeraden werd op een site of een forum, dat weet ik niet meer om dat rot ding van een RAZOR adaware eruit te krijgen en dat heeft hij dan ook gedaan. MBAM vond hem niet, AVAST vond hem ook niet. maar Qtex heeft me ondertussen wat kneepjes leren kennen van MBAM die ik nog niet kende en daarmee had MBAM hem ook moeten vinden, maar dit onderdeel kende ik nog niet van MBAM de chameleon. Had daar ook nog nooit van gehoord, maar had het wel staan. Dus SUPERantiSpyware is er inmiddels uit en MBAM blijft erin. Al heeft hij bij mij wel gedaan wat hij moest doen. Dat rotding van RAZOR eruit krijgen.

Ik altijd maar denken dat de chameleon functie bedoeld was om te voorkomen dat MBAM niet uitgevoerd kan worden als de pc besmet is. Een soort van verdedigingsmiddel dus. Bij het inschakelen van chameleon start dit als een van de eerste programma's op tijdens het booten waardoor MBAM dus gestart kan worden voordat eventuele besmettingen kunnen laden.
Heeft verder geen scan functie.
 
Ik heb wel niet gezegd dat die chameleon een scanner op zich is, hij zegt wel op een gegeven moment start scanning. Maar is in een soort DOS venster, dus een scanner doet dat niet meteen in een DOS venster. Zover was ik ook wel al mee dat er meer aan de hand was hoor. Daarna starte de scanner van MBAM gewoon op. Ik blijf ook gewoon trouw aan MBAM hoor.
 
Ik heb wel niet gezegd dat die chameleon een scanner op zich is, hij zegt wel op een gegeven moment start scanning. Maar is in een soort DOS venster, dus een scanner doet dat niet meteen in een DOS venster. Zover was ik ook wel al mee dat er meer aan de hand was hoor. Daarna starte de scanner van MBAM gewoon op. Ik blijf ook gewoon trouw aan MBAM hoor.

Er zijn wel meerdere scan programma's die je op een CD rom kunt branden waarvan je kunt booten en meestal als een Linux distributie opstarten. Deze voeren dan een scan uit zonder dat er ook maar 1 programma is opgestart.
MBAM doet dit anders en doet dit inderdaad in een DOS omgeving. Helemaal top trouwens.
 
De reden waarom ik eerst chameleon niet vond was omdat ik de windows 10 draai en dat ziet er allemaal wat anders uit, gemakkelijk wel ja, maar ja he. Moet er ook aan denken he. Hier een screenshot van hoe het er in de 10 uitziet.

chameleon.png
 
Geen idee of je met Windows 10 ook een verkenner hebt, maar ga eens naar de Map Program Files of als je een 64 bits besturing hebt Program Files (x86)
Ga nu naar de map Malwarebytes Anti-Malware en dan naar de map Chameleon en daarna de map Windows.

Hier zie je wat exe of programma bestanden staan. Waaronder bijvoorbeeld mbam-chameleon.com

Hier kun je alles handmatig starten. Je kunt zelfs een Batch bestand schrijven en dit handmatig programmeren dat zoiets opgestart wordt tijdens het booten.
 
de verkenner staat van onderen in de taakbalk ... klik maar eens op het mapje links van de chrome browser.
 
de verkenner staat van onderen in de taakbalk ... klik maar eens op het mapje links van de chrome browser.

Nou dan is het helemaal niet moeilijk om dit te vinden en eventueel een Batch voor te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan