Streamen naar tablet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik heb hier thuis een netwerkje waar 2 pc's (LAN) en een media player (LAN) en wat android gsm's op werken nu heeft mijn zoon een tablet gekocht is het mogelijk dat het tablet in het net kan zoeken en afspelen naar bv films muziek of foto's die al gedeeld zijn tussen de media player en de pc's?

flippse
 
Dan kan, als je uiteraard over een draadloos thuisnetwerk beschikt. Met nagenoeg alle nieuwe routers is een wifi netwerk te maken. Dit gaat eigenlijk hetzelfde als de andere onderdelen die je al in het netwerk hebt zitten.
Kijk even in de manual van de tablet hoe je deze moet instellen en toevoegen.
 
Hallo Lana,
dat is juist het probleem ik kan het niet vinden in de manual mijn netwerk is dus deels bedraad en draadloos maar ik kom er niet verder mee.
 
Geef het merk en type eens, misschien dat ik of wij iets kunnen vinden hoe dat in jouw tablet ingesteld moet worden.
Er zijn er zo veel dat hier geen standaard info voor gegeven kan worden.
 
Zijn alle vaste netwerkkabels verbonden aan de LAN poorten van je router?
Anders ga je 2 netwerksegmenten maken tussen je bedraad en draadloos netwerk, die maar one-way verbonden kunnen worden.
 
Kan je met die tablet al op het internet? Dan zit het "netwerk" deel al goed kunnen we aannemen.
Het enige dat we (je) moeten uitzoeken is hoe en met welke software je die media player kan benaderen van die android tablet.

Ik neem aan dat daar een media player opstaat? zoja, welke heb je ter beschikking op die android?
 
Bedankt is nu gelukt ,waarschijnlijk stond er een oudere versie van es file man. (groen) op de tab hij heeft hem bij gewerkt nu is het es3 file man. (blauw).
Ik zit nu nog met een probleem ik heb veel dvd video,s met een video_ts map indeling ik krijg niet gelijk aan het spelen maar vob file voor vob file is daar iets voor of moet ik voor de kids de kinderfilms eerst converteren naar een ander format (ik hoop het niet).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan