Straf staaltje van Google

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
Zonet kreeg ik een bericht van Google met het vriendelijke verzoek mijn beveiligingsinstellingen eens na te kijken. Zeker met het feit dat ik regelmatig met uiteenlopende toestellen aanlog op mijn account is dat wel nuttig.
En ja, ik heb wel een aantal apparaten eruit gegooid.

Zo kwam ik ook op het item 'toepassingen met ontoereikend beveiligingsniveau toestaan' en daar staat in het groot bij dat wordt aanbevolen dit te verwijderen.
Voor alle toepassingen die je toegang gaf op een reguliere manier toont men duidelijk welke toepassing het betreft en kan je dus duidelijk een afweging maken. Maar voor die ene (?) met lagere beveiliging doen ze dat niet.
Ik dus maar die mogelijkheid afgezet.

En waar kon ik dan een minuutje later niet meer in, denk je ? GMAIL !
Terug opzetten van die toegang, even wachten en het lukte weer ...

PS : Nu weet ik ook wel dat dit komt omdat de toepassing die ik gebruik MS Outlook desktop versie is en Google en MS géén al te beste vrienden zijn maar het gaat hier tenslotte maar om het inloggen op een mailbox, zelfs geen échte toepassing voor zover die account betreft. Maar ze zagen hun kans dus schoon om beetje recalcitrant te zijn.

Conclusie - nu kan ik dus niet anders dan die relatief minder veilige toegangsmogelijkheid aan te laten staan - of - hun eigen Google Mail via web gaan gebruiken maar daar pas ik voor !
 
Hier ook niet hoor, maar je moet die 'toepassing met ontoereikend beveiligingsniveau' wel toestaan in je Google Account om met Outlook (of elk ander mailprogramma veronderstel ik) je GMail te kunnen connecteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan