Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil op een PC Windows XP installeren maar krijg de melding STOP: 0x0000007B (0xF78D2524,0xC0000034,0x00000000,0x00000000)
Maar al direct krijg ik die melding met direct daarop een blauw scherm.

Er stond wel een Windows 7 op die PC.
Kan dit het probleem zijn?
het is ook een SATA harde schijf.
Die computer is een lenovo thinkcentre m58
Windows 7 erop zetten is geen probleem.
Of moet ik die harde schijf met bepaalde software terugzetten om die Windows XP toch te kunnen installeren?

Dank
 
Windows 7 heeft waarschijnlijk de drivers aan boord voor de disk controller. XP is veel ouder en heeft bijna altijd extra drivers nodig hiervoor. Tijdens de installatie (begin) heb je de mogelijkheid om op F6 te drukken om extra drivers te laden. MAAR... dan heb je een Floppy disk nodig en een speciaal bestand "TXTSETUP.OEM" bij de drivers. Meestal is dit nietmeer voorzien voor nieuwere hardware. Omdat men ervan uitgaat dat je XP niet(meer) gaat installaren.
Soms kan je dit via niet officiele bronnen nog wel ergens vinden. Maar dan moet je exact weten over welke chipset je moederbord beschikt.

Heb hier onlangs net hetzelfde voorgehad. Halve dag gezocht naar de juiste drivers. Was ook relatief nieuwe hardware met beperkte ondersteuning voor XP. En ze hadden nu net de nodige drivers voor de chipset niet volledig voorzien (dus met het TXTSETUP.OEM). Hoewel je dat bestand zelf kan schrijven, is het toch niet aan te raden voor een leek.

Zet ook de disk controller functie op IDE in je BIOS. XP werkt niet met AHCI!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan