Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Meer en meer merken lijken hun geweer van schouder te wisselen.
Ik schreeuw samen met een clubje waar ik member van ben dat STOCK ANDROID de enige Android is dat op Smartphones mag steken. Wij lijken nu stilletjes maar zeker ook onze slag binnen te halen.
Je had eerst de NEXUS toestellen die stock Android hadden.
Het tij leek te keren met de PIXELS van GOOGLE die een bijna kale versie van Android beschikken.
Maar nu zien we meer en meer merken de stap zetten naar stock Android wat zeker voor de prestaties van de toestellen het beste is. Ook zoals het bij een IOS is, een éénduidig beeld, dat ieder Android toestel er gelijk uitziet. Dat is waar wij voor streven.
Eerst had Motorola dit als eigenlijk enige merk dit
Het moedermerk Lenovo gaat nu ook over gaan naar Stock Android
Xiaomi gaat nu ook over gaan naar Stock Android.
Vernee draait sinds ze begonnen zijn op Stock Android.
Nokia draait ook op Stock Android.
Dus, er zijn eindelijk enkele mogelijkheden om een toestel met Stock Android te kunnen kopen. Vroeger moest je eigenlijk of een heel dure Nexus telefoon kopen of een Motorola . Nu ga je binnenkort uit meerdere merken kunnen kiezen. Het gaat eindelijk de goede kant uit.
 
Volgens mij moet je eens iets minder hard schreeuwen. STOCK rom, is namelijk gewoon je rom welke er vanaf fabriek op gezet is, of een legale update.
Een NIET stock rom is een custom rom. Stock zegt niks over wat er allemaal op en in zit.
 
Volgens mij moet je eens iets minder hard schreeuwen. STOCK rom, is namelijk gewoon je rom welke er vanaf fabriek op gezet is, of een legale update.
Een NIET stock rom is een custom rom. Stock zegt niks over wat er allemaal op en in zit.
original rom en custom rom bedoel je, maar stock rom is zoals Google hem gemaakt heeft. Zonder skin, zonder aanpassingen in de instellingen en zonder bloatware. Dat is stock rom. Samsung bv maakt van een STOCK rom een eigen versie met hun allom gekende skin eromheen en dat is dan hun original rom, maar geen stock rom meer.
 
Oeps. Ik ken alleen maar Samsung stock rom. Vandaar die verwarring denk ik.
Ja Samsung, ppffff. Die denken dat ze god zijn omdat ze het meest verkopen. Maar geloof me, het gaat nog als een boemerang in hun gezicht terug keren. De mensen beginnen eindelijk dankzij zulke mierenneukers gelijk ik in te zien dat hun touchwich rommel van de bovenste plank is, maar het ziet er mooi uit en dat is waar dat de mensen naar kijken. Ze hebben die rommel al zoveel lichter MOETEN maken om mee te kunnen met de rest en dat zegt veel wat die rommel eigenlijk doet, juist ja vertragen. Dat is het enige wat die touchwich doet, vertragen. Dat is mooi, maar dat is alles. Maar het zijn enorm mooie toestellen, met goede hardware. Als die touchwich eraf gaat maakt Samsung bij mij terug kans, maar nu is het een totale no go. Stock android of kale android ook wel eens genoemd is het enige wat ik wil zien op mijn toestel. Alhoewel dat Sony die oefening wel heel evenwichtig gedaan heeft. Er zit daar een heel dunne schil omheen. Blijven heel dicht bij stock Android, met enkele NUTTIGE aanpassingen en dat kan ik dan wel pruimen.
 
JUIST om zooi er af te kunnen gooien heb ik m'n toestel geroot.
Ik heb een Note, de eerste, nog steeds. Daar heb ik al zo veel mee gerotzooid en hij doet het nog steeds, dus die koester ik.
Ik probeer wel eens andere ROMS uit, maar momenteel is Spiritrom 4.4.4 mijn favoriet. Met een mooi thema eroverheen (Cobalt).
Apps die ik niet gebruik/niet wil, die gooi ik er af, zo zit ik ook bijna tegen een kale Android aan.

Ook qua scherm ben ik zeer tevreden. Meerdere malen gevallen, maar nog als nieuw !. Ik lees ook andere verhalen.
 
JUIST om zooi er af te kunnen gooien heb ik m'n toestel geroot.
Ik heb een Note, de eerste, nog steeds. Daar heb ik al zo veel mee gerotzooid en hij doet het nog steeds, dus die koester ik.
Ik probeer wel eens andere ROMS uit, maar momenteel is Spiritrom 4.4.4 mijn favoriet. Met een mooi thema eroverheen (Cobalt).
Apps die ik niet gebruik/niet wil, die gooi ik er af, zo zit ik ook bijna tegen een kale Android aan.

Ook qua scherm ben ik zeer tevreden. Meerdere malen gevallen, maar nog als nieuw !. Ik lees ook andere verhalen.
leuk he die ROM uit proberen. Ik momenteel ice cold van verveca met xposed en magisk.
 
Als ik mijn telefoon aanzet, dan krijg ik gelijk het patroonscherm MET clock, maar verder zonder icoontjes.
Als ik een nieuwere versie er op zet, dan heb ik wel het patroonscherm, maar geen clock.
En bij sommige roms kun je ook niet het swipe scherm uit zetten.
Android 7 draait goed op mijn telefoon, alleen dan geen klok, vandaar nu weer 4.4.4
Mocht je de moglijkheid tot een theme hebben, probeer dan eens Cobalt. Ik vind het een schitteren thema.
Het is gratis, maar je kunt als support ook een betaalde versie kopen. Heb ik dus gedaan.
 
Hoe kies jij je theme? Ik doe dit met Substratum. Dit gaat verder dan alleen maar een thema, dit gaat ook naar lettertypes kiezen, geluiden veranderen enz. Ik zou eens moeten zien wie nu de kleurtjes maakt bij mij, ik verander zo veel dat ik het niet meer van buiten weet, ik weet wel dat het de pixel launcher is die ik gebruik, maar welk thema in substratum ik gebruik weet ik niet zeker. Enkel jammer dat de mooiste betalend zijn en dat doe ik dus niet. Zal eens zien of ik die cobalt niet vind in substratum.
 
Hoe kies jij je theme? Ik doe dit met Substratum. Dit gaat verder dan alleen maar een thema, dit gaat ook naar lettertypes kiezen, geluiden veranderen enz. Ik zou eens moeten zien wie nu de kleurtjes maakt bij mij, ik verander zo veel dat ik het niet meer van buiten weet, ik weet wel dat het de pixel launcher is die ik gebruik, maar welk thema in substratum ik gebruik weet ik niet zeker. Enkel jammer dat de mooiste betalend zijn en dat doe ik dus niet. Zal eens zien of ik die cobalt niet vind in substratum.
Maar na enkele dagen ben ik dit dan toch weer beu dat ik meestal terug keer naar een kale Android , zoals de pixel theme. strak en kaal.
 
als ik op de powerknop kort druk krijg ik dit scherm.
scherm.jpg
 
Als ik dan unlock met mijn vingerprintscanner krijg ik dit scherm.

scherm1.jpg
 
Ik heb Substratum volgens mij geprobeerd, maar ik meen me te herinneren dat het niet werkte. Ik kan nog wel eens kijken.
Kan zijn dat het alleen voor nieuwere toestellen is.

Spirit Rom heeft bij Thema ook een heel rijtje van wat jij opoemde. Ik heb gewoon voor "alles" gekozen.
spiritrom.jpg
 
Maat van mij gebruikt de smartphone enkel nog als wekker. Zat verleden jaar nog mee in de avondlessen smartphone. Het piept telkens maar dat ding zei hij .
Ik ben nu het 2° jaar begonnen met dat ding ,agenda zijn we bezig, een app van outlook . De app's van Google zijn er ook en dat zou de toekomst worden ,alles een beetje via een Cloud.
Als ik jullie bezig hoor ga ik gewoon lopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan