Varia Stijgende energieprijzen

Status
Niet open voor verdere reacties.

diggi

Steunend lid
Vip Lid
Met de alsmaar stijgende energieprijzen heb ik een vraagske.
Mijn energieleverancier op dit ogenblik is MEGA.Ik heb een vast contract voor zowel gas en electr.Nu krijg ik een mail dat mijn maandelijks voorschot met maar liefst €31 stijgt.
Kan dat zo maar met een vast contract
 
dan zal wellicht je maandelijkse voorschot te laag gestaan hebben ...
*zelf hanteer ik 100€ voor elektriciteit en 55€ voor gas ...dit kan minder gezet worden aangezien ik jaarlijks ruim te samen tegen de 475€ terug gestort krijgt ..
omwille dat ik niet voor een verrassing wens te staan bij de eindafrekening laat ik deze voorschotten zo mogelijk staan .. kan deze ter alle tijden aanpassen !
 
Kijk daar wel mee uit met hoge voorschotten.
Als de energieleverancier failliet gaat is het een probleem om je geld terug te krijgen.
Gebeurd niet gauw, maar je weet maar nooit met de huidige ontwikkelingen.
 
Het voorschot is bepaalt op basis van mijn verbruik van het voorgaande jaar.
Mijn contract zegt:produkt aardgas VASTE prijs (groepsaankoop tarief 11/20- duur overeenkomst 1 jaar.
Denk niet dat Mega de prijsverhoging van aardgas kan doorrekenen aan mij.
P.S.Moest het andersom geweest zijn (daling) zal ik dan ook minder moeten betalen hebben........ha nee vaste prijs van contract.
 
Het voorschot is bepaalt op basis van mijn verbruik van het voorgaande jaar.
Mijn contract zegt:produkt aardgas VASTE prijs (groepsaankoop tarief 11/20- duur overeenkomst 1 jaar.
Denk niet dat Mega de prijsverhoging van aardgas kan doorrekenen aan mij.
P.S.Moest het andersom geweest zijn (daling) zal ik dan ook minder moeten betalen hebben........ha nee vaste prijs van contract.
Is dit juist:
U hebt verleden jaar een groepsaankoop gedaan bij Mega.
Deze vervalt dit jaar in november.

Bij verlenging vervalt de prijs van de groepsaankoop en betaald u het dan geldend tarief.
 
wel je zegt 11/20 € wel das dan voor beiden het minimum wat men voor u heeft vastgelegd ..
ook ik kan kiezen voor het minimum per maand ..geloof me dat dit zeker nooit kan berekend zijn op het voorgaande jaar ...das een fabeltje !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan