Tools Steigers tekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DnA51535

Steunend lid
Vip Lid
Hallo allen,

Wie kan mij helpen
Ik zoek een tekenprogramma waarmee ik zonder veel poespas steigers tekenen kan met maatgegevens
 
Sketchup is ook redelijk toegankelijk. Als leek een kleinere leercurve met snel resultaat. Wil je professioneler gaan, kan AutoCAD inderdaad een betere keuze zijn (zoals Skippy al voorstelde).
 
Het voordeel van AutoCAD is dat er library's zijn met ontelbare dwg bestanden.
Deze zijn direct te importeren in autocad en eventueel te bewerken.

Voorbeeldje:

1576950799_truss-design.jpg
 
Alles van AutoDesk (o.a. AutoCAD) mag je vergeten ... dat is de industriële standaard (weet ik - dochter is bouwkundig ingenieur en gebruikt dat) maar de prijzen zijn onbetaalbaar voor individuele gebruikers. En de leercurve is zodanig steil dat - zelfs al kreeg je het gratis - je daar niets kunt mee aanvangen zonder eerst een paar weken les te volgen.

En TS vroeg : " .... zonder poespas ...." ! Ik denk dat SketchUp wel haalbaar is.
 
Klopt, maar AutoCAD is zonder poespas. Het doet wat je wilt hebben.
Ik heb het niet geteld maar het zullen een kleine duizend tekeningen zijn dat ik daar ooit in gemaakt heb. Geen opleiding voor gehad maar alles zelf aangeleerd. Er zitten hele goede manuals bij.
Ik moet wel toegeven als je op een pc nooit echt verder bent gekomen dan een mailtje versturen moet je niet aan AutoCAD beginnen.
 
Voor een gratis versie: https://www.cadaccent.nl/forum/viewtopic.php?t=903

Als er vroeger een educatief reukje te bespeuren viel kreeg je dadelijk een gratis versie.
Eerst was deze 1 jaar geldig en moest dan verlengt worden.
Later werd dat rechtstreeks 3 jaar.
Klopt, maar je inschrijving als student word echt wél geverifieerd !
Mijn dochter (zie hierboven) kreeg het, maar mijn zoon die nochtans ook student is aan UGent kreeg het NIET, omdat hij aan een niet - gerelateerde faculteit studeert.
 
Gewoon inschrijven bij een CVO voor een cursus Autocad was toen voldoende.
De leraar moest wel de aanvraag bevestigen.
Was wel gemakkelijk want iedereen had dan dezelfde (laatste) volledige versie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan