Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcoPolo99

Steunend lid
Vip Lid
Probleem bij kameraad met de startknop.
Weet wel dat dit gemakkelijk opgelost wordt via Powershell maar er zijn problemen.
Reeds meermaals deze toepassing gebruikt bij andere kennissen met héél goed resultaat.

Via Verkennner en zoeken naar "Powershell" krijg ik enkel onderstaande lijn:
"opdrachtprompt vervangen door Windows Powershell bij gebruik van het menu Windows + X"

Via uitvoeren en opdrachtprompt (administrator) en volgende opdrachtregel:
Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}
krijg ik een lange rode tekst met foutmelding.

Bij uitvoeren van "wsreset.exe"
De schijfinstallatiekopie van de database is onjuist gevormd.

Of gewoon Windows 10 herstellen met behoud van bestanden.
 
Nog bijkomend vraagje....
startknop werkt niet, dus hoe kan ik dan Windows 10 opnieuw instellen?
Normaal via "instellingen" en dan "bijwerken en beveiliging"....maar heb géén startknop.
 
indien je het zoekvenster wel te zien krijgt kun je daar " instellingen" (zonder de haakjes) ingeven en vandaar uit ga je dan verder naar "bijwerken en beveiliging " >"systeemherstel">deze pc opnieuw instellen ...
zie je echter ook het zoekvenster niet dan dien je "CTRL+ALT+DEL" te gebruiken..druk vervolgens op de SHIFT toets.
houd de SHIFT toets ingedrukt terwijl u met de muis onderaan rechts op de knop klikt en “opnieuw starten kiest”.
houd de SHIFT toets ingedrukt terwijl de PC herstart.
laat de SHIFT toets niet los tijdens het herstarten van de PC !

**bij het inhouden van de shift toets tijdens het opstarten kom je dus in de herstelopties terecht ...(zie afbeelding 1 )
1) Ashampoo_Snap_2017.03.06_18h14m14s_005_.png
selecteer Problemen Oplossen en daarna zie je de optie om deze pc opnieuw in te stellen ....(zie afbeelding 2)
2)Ashampoo_Snap_2017.03.06_18h14m53s_006_.png
 
Bij het indrukken van de Windows toets gebeurt er niets volgens die vriend.
De overige zaken moet ik nog proberen uitproberen, maar zal pas binnen enkele dagen zijn.
Woon op redelijke afstand.
 
Probeer deze eens via powershell
Get-appxpackage -all *shellexperience* -packagetype bundle |% {add-appxpackage -register -disabledevelopmentmode ($_.installlocation + “\appxmetadata\appxbundlemanifest.xml”)}

Als je powershell niet kunt opstarten omdat er geen startknop is, gebruik dan Ctrl Alt Del en ga naar Taakbeheer starten. Dan Tabblad Toepassingen en klik op Nieuwe taak Vul dan in powershell en klik op OK. Volgens mij krijg je dan in Windows 10 nog een vraag of je powershell als admin uit wil voeren.
 
Laatst bewerkt:
rechts klik op de taakbalk en kies instellingen ....je zou onderstaande afbeelding te zien moeten krijgen waar je dus de powershell kunt aan /uitzetten ..
deze vervangt dan de opdrachtprompt ..

Ashampoo_Snap_2017.03.09_19h03m20s_003_.jpg
 
Pfffff.....vrees dat ik windows 10 opnieuw zal mogen installeren met behoud van bestanden.
Géén zoekvak...rechts klikken taakbalk...instellingen....niets
Klikken Windows toets...géén reactie...
Via powershell krijg ik een rode foutcode.
Hieronder een deel erven :
Get-appxpackage : toegang geweigerd
toegang geweigerd
at line : 1 char : 1
enz...enz....
 
nu je vermeld dat je géén zoekvak...rechts klikken taakbalk...instellingen....vermeld zie staan bij start denk ik dat dit wellicht het beste zou zijn ..
tenzij je de tabletmodus heb aanstaan of tenzij je deze mappen uitgeschakeld heb om in start te staan ..
doe eens de controle of de tabletmodus aanstaat ...instellingen>systeem >tabletmodus doe ook de controle of de betreffende mappen aanstaan in start ..
instellingen >persoonlijke instellingen >start ...klik nu op de blauwe regel "kiezen welke mappen in start worden weergegeven "
*indien powershell een fout geeft dan denk ik dus dat de betreffende opdracht niet uitgevoerd kan worden omdat het vereiste bestand niet gevonden kan worden !
de door Skippy vermelde opdracht is juist ... daar ligt het dus niet aan ..tenzij je deze fout heb over getypt !
 
Winfix 10 bracht géén soelaas...das zal Win 10 opnieuw installeren met behoud van de bestanden.
Voor alle veiligheid de bestanden en de pst. op USB zetten.
En hopen dat de herinstallatie lukt, is iets voor dinsdag of woensdag.
Toch bedankt voor alle tips.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan