Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Op een zeer traag geworden pc wil ik een ssd schijf zetten om de prestaties te verbeteren. Ik zie echter een probleem om mijn w10 op deze schijf te zetten. De oude schijf had W8.1 en is dan opgewaardeerd naar win10, heb dus geen w10 op schijf of stick om terug te installeren. Ik weet van vroeger dat Microsoft problemen maakte om het besturingssysteem op een andere hd te gebruiken, is dan eigenlijk een nieuwe pc zo zeggen ze.
Zien jullie een oplossing voor dit probleem?
Groeten
Jdr
 
Maak een clone van Uw schijf naar die SSD. Meestal heb je daar de soft op de SSD staan bij aankoop. Anders Macrium reflect is hier prima voor. Wel betaalde soft.
Na het clonen van de schijf, kan je de SSD in Uw systeem zetten.
 
de optie aangebracht door Mik is mooi doch je vermelde eerder dat dus je huidige Windows 10 op de HDD zeer traag is ... nu de traagheid kan afhankelijk zijn van de HDD maar ook zelf van je huidige Windows 10 ...
wat versta jij onder deze traagheid ... is het opstarten van het besturingssysteem te traag of zijn eerder de bewerkingen trager die je verricht !

*je haalde ook aan dat er vroeger door Microsoft problemen konden ontstaan indien je dus een andere HDD of SSD voorzag van een besturingssysteem !
wel dit is voorbij gestreefd ...
je kan dus ook opteren om een verse installatie te doen van de Windows 10...
word er gevraagd om een key in te geven doe je dit zeker niet ..je sla deze stap over en ga verder met de installatie ..
**ook na het ingeven van je voorkeuren betreffende de instellingen word er je gevraagd om een licentie in te geven ook hier sla je deze over ... en als het goe is dan zal de Windows 10 geactiveerd worden de eerste keer dat je een verbinding maakt ... soms gebeurd het dat je de melding krijgt dat de activatie niet gelukt is en dit heeft dan meestal te maken dat de activatie servers niet bereikbaar zijn op dat moment ...de activatie gebeurd dan op een latere tijdstip ..
 
bedankt Qtex, ik wil inderdaad niet klonen omdat ik dan de miserie die op de oude hd zit mee kopieer.
Een clean install op de nieuwe ssd geeft een nagelnieuwe pc!
De oude hd ratelt als een mitraillette en ik vrees dat het ding op zijn laatste benen loopt.
Al de gegevens zoals documenten, afbeeldingen zet ik dan van de oude hd wel over.
Toch nog een vraag, waar haal ik de windows 10? Heb nog wel de originele op stick maar dat is de startversie dus 2 dagen updates downloaden zeker?
Groeten
Jdr
 
wel Jdr je kan via deze link het media creation tool ophalen ... en vermits jij deze opstart krijg je 2 mogelijkheden ....je kies hier echter dus voor het aanmaken van de installatiemedia .. en hier krijg je dan weer 2 mogelijkheden ... of je maakt je direct een usb stick of een dvd aan of je kiest er voor om je een iso bestand aan te maken welke je dan zelf op een dvd of usb stick zet ..

Ashampoo_Snap_2016.09.23_20h34m28s_002_.png
 
Beste Qtex.
Nog niet gedaan omdat de vriend waarvoor ik het doe momenteel in het buitenland zit. Ik zal je zeker iets laten weten als het zover is.
Groeten
Jdr
 
Operatie geslaagd, resultaat overweldigend, opstart in enkele seconden, voordien met de seagate 4 a 5 minuten, maar nu ander probleem!
Had op de herstelde pc eens gezocht naar office 365 maar ben een stap te ver gegaan en nu staat er een bestelnummer op van office 365. Mijn bedoeling was met mijn Office (Home) een licentie aan deze pc te geven maar bij de acceptatie (accept) komt er de mededeling: er is al een abonnement voor office! Het programma op zich is echter nog niet geïnstalleerd. Kan ik dit abonnement annuleren om toch mijn licentie te kunnen geven. Als ik via Microsoft naar abonnementen en licenties ga dan verschijnt alleen dat het office abonnement bestaat maar ik kan het product niet annuleren.
Misschien niet gemakkelijk voor U om hieruit wijs te geraken maar misschien toch?
Groeten
Jdr
 
Bedankt Qtex, ik had daar al naar gekeken maar heb nu het zinnetje ontdekt " als de functie "abonnement annuleren" ontbreekt gelieve dan 'ondersteuning te raadplegen' (of zoiets)
Dat ga ik maandag doen want za en zo is die dienst gesloten.
Groeten en bedankt voor de info
Jdr
 
Dag Qtex, met Microsoft gechat en ze hebben het abonnement geannuleerd. Ook nu met een licentie van mijn Home abonnement op die pc office ingesteld en alles loopt vlot.
Groeten
Jdr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan