Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
@Allen,

Ik heb maar een kleine SSD en stel vast dat de gebruikte plaats altijd groter en groter word.

Bij nader toezicht stel ik vast dat zowel mijn Dropbox als OneDrive mappen op mijn C:-drive staan. Dus, dacht ik deze naar de D:-externe drive te verplaatsen met Ctrl-X en Ctrl-V, maar dat lukt niet omdat Windows me verteld "dat de operatie niet kan uitgevoerd worden omdat de map in een ander programma is geopend".

Hoe los ik dat op?

Dank op voorhand aan wie de oplossing heeft.

Walter
 
Eigenlijk niet veel, want het gaat er om dat Dropbox moet weten waar alles staat en dat heeft niets met het verschil tussen HDD en SSD te maken.
Ik keek op de Dropbox instellingen en daar is een optie om het te verplaatsen, maar ik ben er niet te gerust in omdat ik alles niet wil kwijtgeraken.
Dan is het probleem met OneDrive gelijkaardig, maar het zal wel weer een andere methodiek zijn.
Ik wil vooral niet dat mijn SSD'tje volloopt.

WW
 
je hoeft je niet ongerust te maken de optie om in dropbox de map te verplaatsen heb ik eerder al toegepast als ook in OneDrive en dit gebeurde hier zonder bijkomende problemen ..
je kan dit dus gerust doen ...
let wel op je dient op de nieuwe locatie eerst een nieuwe map aan te maken met de naam Dropbox en daarna pas via de instellingen "account" een andere locatie opgeven en op verplaatsen te klikken ..
heb je éénmaal op verplaatsen geklikt gebeurd alles vanzelf : hier werd 120 bestanden ter grootte van 5.54gb op amper 1 minuut verplaatst .
 
...'t Is te proberen, maar de map met de naam Dropbox van C verplaatsen naar D IN een reeds aangemaakte map met de naam Dropbox? Of begrijp ik dat verkeerd?

WW
 
De naam van de locatie maakt op zich nietveel uit daar dropbox toch zen eigen folder aanmaakt met dezelfde naam. Gewoon in de dropbox applicatie de locatie aanpassen en "move". De rest gaat vanzelf.
 
Merci guys. Ik denk dat het gelukt is. Nog rap eens gezocht in het boek van Schoone en hij schrijft voor het verplaatsen voorkeur naar de map D:\Dropbox. Dus blijkbaar geen folder eerst aanmaken. Geprobeerd en gelukt. Nu nog eens een fotootje met mijn GSM maken en zien of het naar mijn Dropbox gaat.

► Nu nog One/SkyDrive verplaatsen. Volgens ik gelezen heb, met de rechtermuisknop op verplaatsen. Is Ctrl-X in de C en dan Ctrl-V in de D niet het zelfde?

WW
 
Merci Q & D,

't Is gelukt. Foto via de Dropbox op mijn PC. Voilà veel plaats gespaard op mijn SSD'ke.

Ik vraag me af of Sky/OneDrive nog nut heeft als je Dropbox hebt?

Tot later.

WW
 
ik heb ze ook beiden in gebruik ...
d.w.z. indien ik me dus inlog met het Microsoft account dan kan ik ook OneDrive gebruiken ....onder het lokaal account zie ik wel de map op de D schijf maar kan ik OneDrive niet gebruiken
 
onder het lokaal account zie ik nergens de mogelijkheid OneDrive te starten !
Ook niet als je met hotmail/outlook email inlogt?Mij lukt dit wel plaats b.v al de NZB in één Onedrive map,start mijn mini pc(ook lokaal) op,ga via FF naar mijn emailadres van hotmail...klik op Onedrive download die ....
mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan