Status
Niet open voor verdere reacties.

TonTon

Steunend lid
Vip Lid
graag Jullie deskundige mening : ik ben aan het uitkijken naar een SSD van 120 Gb als systeem disk voor mijn laptop (ik heb geen grotere dataopslag nodig , heb een NAS van 2 Tb en een Externe HD van 1Tb ).
ik zie door de bomen het bos niet meer , die schijven gaan van 50 € tot 100 €...er wordt altijd naar Samsung verwezen maar zijn de andere merken ook goed ?
ik denk dan aan Crucial , Sandisk , Kingston , Adata...
waar moet ik speciaal op letten ?
 
Zowiezo eerst even kijken wat de doorvoersnelheid is van de sata bus van de laptop. Het heeft geen zin om een snellere duurdere SSD schijf te kopen als je deze snelheid toch niet kunt bereiken. Kies in dat geval een langzamere sata 300 ssd die dus ook wat goedkoper is. Als deze tenminste nog leverbaar zijn, de meeste zijn sata 600

Samsung maakt volgens mij de beste schijven als ik de tests mag geloven en dan spreek ik over de duurzaamheid. Dus het aantal schrijfbewerkingen die de Schijf kan doen voor hij versleten is. Het verschil ligt hem in het gebruikte flash geheugen.
 
Meestal zitten de kleine verschillen in het aantal IOPs dat ze kunnen halen. Dat maakt de uiteindelijk snelheid van je SSD of disk.
Natuurlijk speelt de gebruikte interface hier ook een rol in, SATA2 - 3, M.2 NVME, M.2 SATA3, ...
Maar voor doorsnee mainbord tegenwoordig ga je blijven steken op SATA3.
Samsung is voorlopig de marktleider heb ik de indruk, met zen EVO 850 etc...

Je hebt ook nog SLC, MLC, ... Laten we zeggen dat de consumenten SSD's vrijwel allemaal MLC zijn, multi level cel, tov de enterprise SLC (Single Level Cel).
Een "Cel" welke door meerdere bits gebruikt kan worden gaat in tijd veel sneller verslijten dan een cel die door 1 bit gebruikt wordt. Dat is het verschil...
In prijs zijn de SLC SSD's dan ook nog altijd een pak duurder...

Betreffende levensduur... dat is voor mij ook nog een open vraag. Maar het ziet er redelijk positief uit moet ik zeggen. Ik heb tot nu toe zelden gezien dat een SSD de geest geeft of serieuze problemen mee zijn.
 
Ik heb op mijn desktop een sandisk SSD zitten van 500GB. Op de laptop is dit een Samsung 750 ook van 500GB.
Heb in het begin van dit jaar +/- 180 € voor elk betaald. Heeft me nog geen moment gespeten.
 
computershop NvTrading.be heeft nu een aktie betreffende SSD van alle merken ....

http://www.nvtrading.be/filemanager...en computers geldig vanaf dinsdag 28 juni.pdf

Ashampoo_Snap_2016.07.13_18h37m21s_002_.png
 
computershop NvTrading.be heeft nu een aktie betreffende SSD van alle merken ....

http://www.nvtrading.be/filemanager...en computers geldig vanaf dinsdag 28 juni.pdf

Bekijk bijlage 17142

Bij die persoon koop ik regelmatig. Die doet alle beurzen. Is heel eerlijk en heeft qua prijzen weinig concurentie.
Voor mijn kinderen en mezelf heb ik de computers bij hem aangekocht. Je kan het systeem bij hem aankopen zonder software.
Heeft trouwens telkens mooie aanbiedingen. je kan er ook zijn nieuwsbrief krijgen.
En het is een zuivere Limburger. Maar zo zijn er hier ook hé! ;)
 
jep da was dank zij u ...
ik had destijds ook uwe naam vermeld maar hij deed dus dat hij u niet kende ! * dit zeker met de bedoeling om zeker géén extra korting te kunnen of te moeten geven !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan