SP*DEHUISDIERENPLAN - 07825345538 - GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eddymo

Steunend lid
Vip Lid
Op de creditkaart van mijn echtgenote wordt een bedrag aangerekend van 19.95 € voor bovenstaande handelaar. De sector handelaar zou zijn : computer software winkel.
Wij weten niet wie deze firma is en wat ze verhandelen en kunnen ons ook niet voorstellen daar ooit iets besteld te hebben. Kan iemand ons helpen om te weten te komen
welke firma dat is. Bank Card Company kon mij enkel bovenstaande gegevens geven, maar ik kom daar niet mee verder. Indien iemand kan helpen, bedankt bij voorbaat
 
Ik denk hier dat de Bank waar u de creditcard heeft u hier het beste mee kan helpen. Zij kunnen tegenrekeningen zien en waar dit vandaan komt. Misschien vanuit een ander land.

Met de gegevens die u geeft kunnen wij niet zoveel behalve via Google zoeken of andere mensen een soortgelijke overschrijving hebben gehad.

Als dit om fraude gaat zal u uw bank moeten contacteren.
 
Soms een verzekering genomen voor de kosten van de dierenarts voor uw huisdier?
 
Dit is het juist. Wij hebbben geen huisdieren en hebben nooit contact gehad met dierenarts of asielen
 
Antwoord op Skippy. Noch de bank "Argenta" nog de Bankcard Company kunnen mij verdere gegevens geven. Men is toch maar povertjes beschermd door het bankwezen. Er lijken nu ook niet veel mensen te zijn die mij kunnen voorthelpen. Vermits Bankcarcompany mij meedeelt dat het gaat om een firma voor computers en software had ik gedacht biij jullie op de goede plaats te zijn om te achterhalen waar ik die firma kan aantreffen. Ik kan met hen geen contact opnemen daar ik niet meer gegevens kan vinden ook niet via Google. Bizar toch ???
 
aan de gegevens in je topic titel hebben we niets en zoekt men op het nummer komt men uit op kippenheim baden-württemberg...
echter zeg je dat het om een computer/software winkel gaat .. daar is niets van te vinden ..
*er kan nooit zomaar iets afgeschreven worden van een credit kaart zonder dat met over de bevestigingscode beschikt .. heeft zij door een onoplettendheid mogelijk deze gegevens doorgegeven !
 
Mijn vrouw weet niet eens die code staan en ik ben vast overtuigd dat ik die NOOIT heb doorgegeven.
Kippenheim in Badem wurtenburg is mij totaal onbekend.
Hoe het mogelijk is weet ik niet maar bedrog is toch mogelijk !!!!!
 
dan is het mij ook een raadsel hoe men dan het toch voor elkaar gekregen heeft om er dat bedrag er af te schrijven .. het gaat nu maar om 19.95€ maar had ook veel méér kunnen geweest zijn .. denk dat er niets aan te doen valt deze 19.95€ ben je kwijt als zelfs de uitgever van deze kredietkaart u niet kan helpen !
 
Mijn vrouw weet niet eens die code staan en ik ben vast overtuigd dat ik die NOOIT heb doorgegeven.
Kippenheim in Badem wurtenburg is mij totaal onbekend.
Hoe het mogelijk is weet ik niet maar bedrog is toch mogelijk !!!!!

Al de mogelijkheid van contactloos betalen met een creditcard onderzocht?
Dat is slechts mogelijk voor kleine bedragen (zoals hier).
Als iemand (in een winkel bijvoorbeeld) een draagbare betaalterminal dicht tegen die creditcard houd kan er daardoor een klein bedrag (tot € 50 (denk ik)) probleemloos overgeschreven worden. En er komen geen pin-codes aan te pas.
 
Al de mogelijkheid van contactloos betalen met een creditcard onderzocht?
Dat is slechts mogelijk voor kleine bedragen (zoals hier).
Als iemand (in een winkel bijvoorbeeld) een draagbare betaalterminal dicht tegen die creditcard houd kan er daardoor een klein bedrag (tot € 50 (denk ik)) probleemloos overgeschreven worden. En er komen geen pin-codes aan te pas.
In alle gevallen zal er een tegenrekening gezien moeten worden door de bank van de creditcard.
En met zo'n tegenrekeningnummer moet te traceren zijn waar en van welke bank deze is. Dit kun je zelf niet,dit moet de bank doen eventueel in samenwerking met justitie.
Of dat gaat gebeuren voor een éénmalig bedrag van nog geen 20 euro betwijfel ik. Hiervoor zullen de kosten te hoog zijn.
 
wat J.W. hier aanhaalt is wellicht het geval en afhankelijk van welke bank instelling je de kredietkaart heb kun je "contactloos" betalen uitschakelen ..
indien je bij BNP Paribas zou zijn kun je dit uitschakelen via Easy Banking Web ..
Meld je aan met kaart en kaartlezer (of Itsme!).
Kies voor Dagelijks bankieren.
Kies Mijn kaarten.
Klik op het menu rechts van de bankkaart en kies voor Wijzigen.
Selecteer Kaartinstellingen en kies bij Contactloos voor Niet actief.

er kan zonder probleem 25€ gepint worden ..pint men 2 x na elkaar tot maximaal 50€ dan zal men ook de pin code dienen in te geven ..
concreet onder de 25€ géén pincode ... boven de 25€ dient men de pincode op te geven ..
ook na enkele kleinere transacties dient men de pincode in te geven om uw identiteit te verifiëren
 
In alle gevallen zal er een tegenrekening gezien moeten worden door de bank van de creditcard.
En met zo'n tegenrekeningnummer moet te traceren zijn waar en van welke bank deze is. Dit kun je zelf niet,dit moet de bank doen eventueel in samenwerking met justitie.
Of dat gaat gebeuren voor een éénmalig bedrag van nog geen 20 euro betwijfel ik. Hiervoor zullen de kosten te hoog zijn.

In een grootwarenhuis, 2, 3 "klanten" per minuut is heel goed mogelijk.
Daarna naar het volgende warenhuis.
Reken uw "ontvangsten" uit om een uurtje "rond te lopen" in enkele warenhuizen.
De dag erop naar een andere stad of gemeente.

Hun kosten: eenmalige aankoop van zo'n draagbare terminal.
 
Alle opmerkingen bijeengenomen staan er heel goeie suggesties maar de bottomline is :
  1. Een uitgever van kredietkaart betaalt elke uitgave/afname terug die je binnen de 30d. protesteert - hoe dat moet kan je terugvinden bij je bank of Visa/Mastercard zelf ;
  2. Uitzoeken wie de tegenpartij is, is NIET jouw bekommernis, maar die van de credit card verstrekker want hij wil zijn geld dat hij aan jou terugbetalen moet van die tegenpartij recupereren ;
  3. Uiteraard weet hij op welke rekening dat is gestort - de company heeft het immers betaald ! Blijkt dat een frauduleus opgezette en ondertussen al terug gesloten rekening te zijn én ze kunnen degene die ze opende ook al niet meer traceren ? hun probleem, ze zijn daarvoor verzekerd !
Conclusie : afnames op uittreksels goed controleren én tijdig reageren is de boodschap.
 
Voor alle duidelijkheid : géén phishing, maar fraude... als er al phishing in het spel is, dan is die veel vroeger al gebeurd en zijn er gegevens buit gemaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan