Status
Niet open voor verdere reacties.
Sony Xperia XA

Inleiding:
De goedkoopste sony Xperia uit de X lijn is verkrijgbaar. Maar wat mogen we nu verwachten van de goedkoopste uit de X lijn van Sony?

Scherm:
Sony Xperia XA komt met een IPS LCD scherm van 5” met een resolutie van 1280x720 pixels en komt daarmee op een mooie 294PPI uit. Het is daarmee een HD scherm, wat zeker geen slechte keuze is.
Hier moet wel gezegd worden dat het aan de zijkanten bijna naadloos is met de randen van de smartphone.
Ter bescherming is er het van uit eigen huis een Scratch- resistant glas op gezet. Wat naar wat ik gelezen heb moet te vergelijken zijn met een Corning gorilla Glass 3 op gebied van krasvastheid, maar een coating tegen vieze vingers op het scherm hoort daar dan niet bij, wat bij een gorlla glass wel het geval is.

Camera’s:
Sony heeft het ook begrepen dat men niet de grote MP’s moet hebben om goede foto’s te kunnen nemen. Nu dat wisten ze wel al langer, maar de consument vroeg meer pixels, en dus deden ze dat. Maar de consument is mede dank zij de goede raadgeving zoals ik tracht te doen te weten gekomen dat een camera met minder pixels, maar met grotere lens en een kleinere “f” waarde beter is als eentje met veel MP en een kleine lens en een grote “f” waarde.
Wat steekt er nu op de Sony Xperia XA?

Achteraan steekt er een heel mooie 13MP 1/3” sensor lens Wat volgens mij een 27mm lens is(verbeter mij indien nodig, want in mijn opzoekwerk ben ik gek geworden van termen, maar vond ik nergens het aantal mm voor die lens)Hij krijgt ondermeer LED flits mee, geo tagging, gezichts herkenning, panorama en HDR.

De front camera mag er ook zijn. Dit is een 8MP camera met een 1/4 “ lens, wat volgens mij op een 26mm of een 28mm lens neer komt. Maar hier terug niets gevonden in mijn zoektocht. Hij krijgt hij autofocus mee, wat bij vele frontcamera’s een vaste focus is.

Chipset:
De Sony Xperia XA komt met een Mediatek MT6755 Helio P10 processor aan boord geconfigureerd in Octa core geklokt op 2.0 GHz Cortex A53 met een Mali T860MP2.
Verder krijgt hij ondersteuning van 2GB RAM en krijgt hij 16GB intern geheugen mee aan boord dat uitbreidbaar is door middel van een micro SD kaartje tot 256GB.
Uit de doos draait dit toestel op de nieuwste Android 6.0.

Batterij:
De Sony Xperia XA komt met een niet verwijderbare 2300mAh sterke Li-Ion batterij aan boord.

Specificaties:

Sony Xperia XA
 
Beste Luc,
De Sony Xperia M5 is nog steeds de beste keuze uit deze 2. Of de XA waterdicht is kan ik nu niet zo snel uitmaken, maar ik ga er niet meteen vanuit.
De prijs is bijna identiek, dat is niet het probleem.
Dan komt het op de specs aan.
De + punten op de M5 zijn.

-Een Helio X10
-Een Full HD scherm
-3 GB RAM
-2600mAh batterij
-waterdicht

De + punten op de XA zijn.

-Bijna naadloze zijkanten boordje tussen scherm en toestel.
-Camera

Eindconclusie is dat dus de M5 eigenlijk nog wint terwijl dit al een jaar ouder toestel is als de XA.
 
Ik denk ook niet dat de Xperia XA waterdicht is.
Hier bij Sony Schrijven ze er niets over.
http://www.sonymobile.com/nl/products/phones/xperia-xa/


Terwijl het bij de Xperia M5 als eerste vermeld staat:
http://www.sonymobile.com/nl/products/phones/xperia-m5/


http://www.sonymobile.com/nl/products/phones/

Ga er dan maar niet van uit dat hij het is. Want ze spelen die troeven wel uit en dat kost ook extra geld om een toestel waterdicht te maken. Xiaomi wil om die meerprijs geen waterdichte toestellen maken. Dat wil wel iets zeggen he.
 
Sony brengt de update naar Nougat uit voor de Xperia XA begin 2017 uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan