Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb al een tijdje een router voor draadloos internet staan (Linksys WMP 54G). Het is beveiligd.

Ik heb de turbolijn van Telenet. Nooit problemen gehad met signaalsterkte en/of snelheid.

Sinds een paar dagen heeft mijn zoon een laptop en dus gebruikt hij mee hetzelfde draadloos netwerk.

Ik heb er, na wat gesukkel, zelf voor gezorgd dat hij mijn printer kan gebruiken en dat we elkaars shared folders kunnen zien.

Sinds ik hij zijn laptop heeft heb ik bijna altijd 'signaalsterkte laag' waar dat voordien altijd zeer goed was. Snelheid was voordien bijna altijd 54 Mbps. Nu nooit boven 24Mbps en soms zelfs maar 11Mbps. Ook als zijn laptop afstaat of als hij hem meeneemt naar zijn oma ofzo blijft dat probleem.

Wat kan de oorzaak zijn en kan ik er iets aan doen? Kan ik per ongeluk de beveiliging uitgeschakeld hebben ofzo? Waar kan ik zien of er eventueel iemand mee op ons netwerk zit?

Alvast bedankt
 
In de webinterface van je router kan je dat allemaal zien.
Als er iemand meesurft, dan moet je dat zien in de lijst met de DHCP-clients. Iedere pc die een lease gekregen heeft staat daar in met zijn MAc-adres en pc-naam.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan