Status
Niet open voor verdere reacties.
OS: windows 8.1 Skype 7.02: Het probleem: bij het klikken op een knop voor bellen of bellen met video, sluit de laptop (compac) volledig af en herstart, waarna de communicatie wel mogelijk is. Is er aub iemand die enige raad weet om dit euvel op te lossen?
Alvast dit: volledig Skype wissen en herinstalleren is NIET de oplossing en (op de duur denk je gewoon van alles...) Shell Classic is geïnstalleerd, verder kan ik niet denken welk ander programma de storing zou kunnen veroorzaken. Ook staat Windows Live Mail erop en de Skype versie is de desktop versie.
 
ik heb zo het vermoeden dat dit waarschijnlijk met de energie instellingen van je laptop te maken heeft ...is deze verbonden met de adapter !
zelf gebruik ik dus een desktop en kan zonder problemen een videogesprek starten ...
 
Staat er een mogelijkheid om je Skype op mobiel apparaat in te stellen? Misschien dat dit kan helpen? Is bij mij al een tijdje geleden dat ik dit heb gebruikt en weet mijn instellingen niet meer van buiten.
 
Staat er een mogelijkheid om je Skype op mobiel apparaat in te stellen? Misschien dat dit kan helpen? Is bij mij al een tijdje geleden dat ik dit heb gebruikt en weet mijn instellingen niet meer van buiten.

Eerst en vooral dank voor je bereidwilligheid. Die pc is van een oudere persoon die niet vertrouwd is met dergelijke technologia zoals mobiele apparatuur. Op het internet heb ik ook al gezocht maar geen afdoend middel gevonden om dit op te lossen.
 
Hey Qtex, dank voor je reactie. Ja hoor, die staat altijd op. Het is de pc van een dame hier, die niet zo goed onderlegd is in pc's en dergelijke technologie. Zij heeft die pc gekocht, net om te skypen naar haar familie en vrienden in België. Ik heb al op het internet gezocht en het enige probleem dat er wat op leek, had te maken met het feit dat betrokkene inlogde op zijn Skype met Outlook. Hier is dit echter niet het geval. Dus het inloggen gebeurt met de echte Skype-naam. Ik persoonlijk ben niet zo voor die Windows Live Mail omdat het meer een collector is. Toch vrees ik dat dit iets te maken heeft ermee maar kan niet denken in welke zin.
 
of je nu inlog met je Skype account of met het Microsoft (outlook.com) account maakt opzich niets uit ...
ik denk dat de bepaalde toets die zij dan indrukt eerder een andere optie heeft ..
jij vermeld dat zij dan op een knop klikt maar je vermeld niet welke ...!
daarom dat ik vermoed dat zij dus niet deze buttons Ashampoo_Snap_2015.03.08_20h25m55s_001_.png van skype zelf gebruikt maar eerder een toets op het toetsenbord..
 
of je nu inlog met je Skype account of met het Microsoft (outlook.com) account maakt opzich niets uit ...
ik denk dat de bepaalde toets die zij dan indrukt eerder een andere optie heeft ..
jij vermeld dat zij dan op een knop klikt maar je vermeld niet welke ...!
daarom dat ik vermoed dat zij dus niet deze buttons Bekijk bijlage 13903 van skype zelf gebruikt maar eerder een toets op het toetsenbord..


Toch niet hoor, ik heb het haar zien doen. Zij doet gewoon zoals het hoort.... . Zij gebruikt de correcte toetsen, hetzij voor videogesprek, hetzij voor bellen..... . Het rare is, dat dit ook gebeurt als zij wordt opgebeld via Skype. We hebben al van alles geprobeerd, maar we raken er niet uit wat het zou kunnen zijn. We hebben zelfs getest op verschillende locaties met een verbinding op een andere router zelfs... .
 
Inderdaad een vreemd probleem.

Hoe sluit de laptop zich af ? Gaat dit op een nette manier of gaat hij ineens helemaal uit en start daarna opnieuw op ?

Als dit via de laatste manier gebeurd zou dit ergens een hardware probleempje kunnen zijn, al zie ik persoonlijk de link met Skype hier zo snel niet.

Probeer toch eens alle drivers te updaten voor deze laptop, wie weet kan dit de oplossing zijn.
 
Ineens helemaal uitvallen doet, een bruusk uitslaan van het scherm en dan start hij weer op, van op nul. Het is geen oude pc, zoiets van een maand of 8.
Die drivers, hoe zou ik die eventueel het eenvoudigst kunnen updaten aub?
Aan stof waardoor hij zou kunnen warmlopen ligt het niet, hij uitgestofzuigd. En trouwens het probleem doet zich alleen voor in Skype.... , niet alleen bij het bellen maar ook bij gebeld worden, dat zit me nog meer dwars, in de zin dat het nog moeilijker toeschijnt om op te lossen.
 
Lijkt mij ook eerder een hardware probleem en niet een instelling wat ik eerst dacht. Gezien de laptop nog zo jong is en dus nog garantie geniet, zou ik hem netjes binnen dragen en het probleem uitleggen. Er moet een oplossing komen binnen de garantie lijkt mij.
 
Drivers vind je altijd bij de fabrikant van de hardware en dus in dit geval de laptop.
Zoek bij de fabrikant naar het juiste type en daarna voor de juiste besturing.
Bij de drivers wordt, je kunt wel zeggen bij alle fabrikanten een versienummer en meestal ook een datum vermeld.

Via het configuratiescherm en dan apparaatbeheer kun je via de rechtermuisklik en dan eigenschappen zien welke driverversie je hebt geinstalleerd.
Probeer maar eens bij bijvoorbeeld de beeldschermadapter. Klik op het pijltje en je zal de adapter te zien kijgen. Misschien GeForce of NVIDEA o.i.d. daarna de rechtermuisklik en eigenschappen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan