Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds kort werkt mijn laptop zo enorm traag. En dan heb ik het over het opstarten van het ding, internet openen en zoeken naar sites, maar ook simpelweg het openen van Windows Live! En als ik dan moet switchen tussen mijn postvak mappen dan duurt het een eeuwigheid en moet ik soms gewoon het programma eerst sluiten omdat ik dat geduld niet meer op kan brengen.
Voorheen nooit problemen. Geen dingen geïnstalleerd, geen wijzigingen aangebracht en ontvangt z'n gebruikelijke updates. (hiervan heb ik wel eens het idee dat die ervoor zorgen dat mijn laptop vertragen).
Ik gebruik bewust de programma'svan Windows zelf om zo weinig mogelijk problemen te krijgen. Ik gooi programma's die ik niet gebruik, eraf (via configuratiescherm) dus overvol is mijn pc niet.
Iemand ook last van deze problemen sinds een half jaar? Of iemand die advies heeft?

gr
 
open start en typ in het zoekvenster msconfig
klik verder op msconfig.exe
klik op de tap opstarten vink hier alles uit zoals adobe , office..en andere tools die er vermeld staan
MAAR indien het om een merk pc zoals hp , acer of dell gaat : dan starten er ook tools op die dus niet mogen uitgezet worden ...ook laat je best de bescherming opstaan ...

vervolgens installeer je ook malwarebytes free en laat je deze eens updaten ..
nadat deze geupdate is sluit je al de geopende programma's en start je de volledige scan op van malware bytes ( aan te raden bij de eerste keer : let op dit kan ruim een uur duren indien je veel bestanden heb en indien er meerdere opslag media's dienen gescant te worden )
blijf malware bytes gebruiken
 
Het kan ook een hardware defect zijn.
Bijvoorbeeld als er 2 reepjes geheugen van 2 gig in de laptop zitten en er is er 1 defect, zal de laptop trager werken en zeker als er veel programma's automatisch opgestart worden.
En verder zoals qtex zegt: Scan eens op malware
 
en heb je vooruitzicht geboekt !!! er is een week voorbij!!
 
Nou, helaas niet.
Maar ik ben nog even verder gan zoeken....en toen kwam ik (net precies) op een site waarbij ze adviseerden om adblockpro te downloaden. Ik heb dat nu 10 minuten geleden gedaan. En echt waar: tot nu toe openen mijn sites heel snel!!!!, zelfs mijn emailprogramma!!! Maar ik juig nog maar niet te vroeg, want ik heb 30 dagen te proberen of het mij echt bevalt. Ik moet zelf een aantal sleutelwoorden invoeren waarvan ik geen reclames wil op mijn internetpagina's, dus misschien verbergt ie nu wel teveel. Ik kijk het even aan...
Het ziet er tot nu toe goed uit!
 
die optie heb je ook in de IE8/9..ervan uit gaande dat je niet de win7 starter gebruik..
open je IE brouser en klik op het tandwieltje..
je zie een keuze menu ; open internet opties ..
selecteer de tap beveiliging..zet het vinkje aan bij beveiligde modus inschakelen ....herstart de pc nu
LET OP : je kan ook desgewenst een aangepaste niveau instellen ...maar denk hier tegoei over na ...maak desnoods een herstelpunt aan
 
Verschrikkelijk!
Het ding is nog net zo traag. Ik heb mijn oude e-mailprogramma er maar weer opgezet (incredimail) maar ook die start hij zoooooo traag op. fff...
Adblockpro heb ik eraf gehaald, want die block-te ook mijn goede sites. En dat laatste heb ik nog niet kunnen doen omdat ik niet weet wat je precies met Win7 starter bedoeld. Misschien kun je dat even uitleggen?
 
Een traag werkende laptop kan 1001 oorzaken hebben. Kan je eerst eens een beschrijving geven van je laptop? Merk, model, hoeveelheid geheugen, OS.
Kijk in Windows de lopende processen eens na alvast (toegankelijk via Windows Taakbeheer). Kijk of er uitschieters tussenzitten betreffende het CPU gebruik.
 
van de win7 heb je verschillende versies : deze begint met de starter , daarna heb je telkens een hogere versie bijv : home premium , de professionel, de ultimate /enterprisse beide versies heb je in de 32/64 bit uitvoering
dus mijn eerder gestelde vraag aan u is welke versie gebruik je ..
hoe hoger in rang hoe meer fucties je heb ...daarom heeft de ultimate alles meegekregen

je kunt deze register tweak toepassen om het opstarten te versnellen ..

Sneller opstarten

Als u een computer heb met een snelle processor (vanaf 1GHz ) en 512MB geheugen of meer ; kunt u het opstarten van windows met de volgende aanpassing versnellen
ga naar...
1... HKEY_LOCAL_MACHIENE / SYSTEEM / CurrentControlSet / Control /Session Manager / Memory Management / Prefetch parameters
2....bewerk nu de waarde EnablePrefetcher
3...voer een waarde 2 in om het opstarten te versnellen
de waarde 3 om ook programma's sneller te starten
de waarde 1 om alleen programmastart te versnellen
 
Laatst bewerkt:
Hoi DDragon80,

Info over mijn laptop: Ik heb een Home Premium (voorheen Vista, maar ge-upgrade/date naar Windows 7 op legale wijze), 250GB Harddrive, 3GB memry, Asus X53s.

Ik heb via Taakbeheer gekeken maar weet natuurlijk weerniet waar ik CPU kan vinden. Wel zag ik in Processen/Service, verschillende activiteiten waarvan sommige boven de 3000 uitsteken. Is dat wat je bedoed? Het zijn onbekende processen voor mij. Als je mij precies kunt vertellen waar ik n Taakbeheer naar toe moet om de CPU gebruiken te vinden?? Dan zoek ik die even op.

gr
 
Je gaat via taakbeheer naar de tab "processen". Click hier bovenaan op de CPU kollom zodat processen met het hoogste CPU gebruik bovenaan in de lijst komen te staan. Helemaal bovenaan gaat zowiezo het "System Idle Process" staan. Dit mag je negeren daar dit niet van toepassing is voor je probleem. Het gaat om alle processen daaronder. Als er bijvoorbeeld één of meerdere processen tussenstaan welke een hoog CPU verbruik hebben dan is dat verdacht. Wat is hoog? Dat is een beetje afhankelijk van het process en zen activiteit op dat moment maar doorgaans zitten de meeste processen gemiddeld toch onder de 10% voor een hedendaags toestel.
 
Hoi Dragon

De kolom 'CPU' komt niet voor in het tabblad Processen.
Bij mij staat (in volgorde van li naar re): Imagenaam - Gebruiker - Processor - Geheugen - Beschrijving.
Ik neem aan dat jij het Geheugen wilt weten en daarin staat bovenaan met stip: IExplorer.exe mt 39.696kb gebruik.
Dan volgt mijn Blackberryprogramma en dan mijn emailprogramma.
Is dit wat je bedoeld?

gr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan