nijltjetweety
Niet meer actief
Ik heb hier een pc van een vriend met versleten harde schijf.
Ze is van 1998 en blokkeert op een bepaald stuk aan het begin van de schijf.
Nu heeft de xp die ik gebruik de vervelende eigenschap niet te willen beginnen verderop.
Ik moet dus aan het begin een kleine partitie maken (ca 60MB) tot net voor het slechte stuk.
Dan maak ik een partitie van 1 gig, en daarna een partitie waarop ik windows wil installeren.
Daarna doe ik partitie 2 weg en het slechte stuk van de schijf word niet meer gebruikt.
Probleem opgelost, de pc werkt terug perfect, op 1 ding na.
Een groot pakken (bvb sp3) kan niet geinstalleerd worden.
Het werkgeheugen (pagefile.sys) staat door plaatsgebrek volledig op station f, waar ook windows geinstalleerd is.
Dat is groot genoeg.
Maar het uitpakken van te installeren programma's blijft gebeuren op station c, waar niet voldoende plaats is.
Hoe kan ik daarin verandering brengen?[OPLOSSING]
[/OPLOSSING]
Ze is van 1998 en blokkeert op een bepaald stuk aan het begin van de schijf.
Nu heeft de xp die ik gebruik de vervelende eigenschap niet te willen beginnen verderop.
Ik moet dus aan het begin een kleine partitie maken (ca 60MB) tot net voor het slechte stuk.
Dan maak ik een partitie van 1 gig, en daarna een partitie waarop ik windows wil installeren.
Daarna doe ik partitie 2 weg en het slechte stuk van de schijf word niet meer gebruikt.
Probleem opgelost, de pc werkt terug perfect, op 1 ding na.
Een groot pakken (bvb sp3) kan niet geinstalleerd worden.
Het werkgeheugen (pagefile.sys) staat door plaatsgebrek volledig op station f, waar ook windows geinstalleerd is.
Dat is groot genoeg.
Maar het uitpakken van te installeren programma's blijft gebeuren op station c, waar niet voldoende plaats is.
Hoe kan ik daarin verandering brengen?[OPLOSSING]
Is het dat allemaal wel waart? Een beschadigde harde schijf kan het elk moment begeven.
[/OPLOSSING]
Laatst bewerkt: