service User Profile-service verhindert het aanmelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Ik kreeg gisteren een laptop binnen waar van de gebruiker zich niet meer kon aanmelden met zijn wachtwoord. De service User Profile-service verhindert het aanmelden Gebruikersprofiel kan niet worden geladen kwam er op als ik probeerde met het wachtwoord.

Voor dit probleem te verhelpen kan je opstarten van dvd van vista en neem je systeem herstel.

Gaat het niet om administrator account dan kan je dit doen.
Opstarten in veilige mode
Registersleutel: “HKEY_LOCAL_MACHINE -> SOFTWARE -> Microsoft -> Windows NT -> CurrentVersion -> ProfileList”. In de subsleutels van deze sleutel, staan sleutels met lange nummers en letters.

Dit zijn de profielen op je laptop. Klik ze een voor een aan en kijk in het rechter venster of je bij het item “ProfileImagePath” de gebruikersnaam staat. Als je hem hebt gevonden moeten er de volgende gegeven staan bij “RunLogon_script_Sync”, “0×00000000 (0)” als dan niet zo is dubbelklik je op het item en geef je het item de waarde “0″ mee. Dan heb je een kans dat hij het weer doet. Mocht je een profiel twee keer tegenkomen met als enig verschil een .bak extentie. Dan kun je de dubbele profiel verwijderen, want dat veroorzaak een conflict waardoor je laptop het niet doet.
 
Ik geraak niet verder dan hky local machine, daar staat
standaard. Reg_ sz. Geen waarde ingesteld

verder niets meer
 
Even hoor ?? Wat ben je aan het doen en wat wil je doen ??

Dat er in de root van HKEY_LOCAL_MACHINE niets vermeld staat is goed. Heb ik op al mijn pc's ook zo.

register.jpg

Ik denk dat je even op het kleine pijltje links van HKEY_LOCAL_MACHINE moet klikken om het menu'tje open te klappen.
 
je dient dan ook dubbel te klikken op de hkey local machine... deze opent zich dan en vervolgens klik je wederom op de Software..
dit herhaal je telkens tot je de map " ProfileLis"t kunt openen ..
in deze map profilelist dien je dan de bewerking uit te voeren dat Tuts je voorstelde .
 
Ik ben nu idd zo ver geraakt en de 0x 00000000(0)
alles nagezien, en is zoals tuts reeds vermelde.
Helaas geen resultaat,kan nog steeds niet opstarten. Ik vermoed dat er andere dingen niet juist zijn.
Dina
 
Idd Lana, ik weet het echt niet meer hoor,heb ook nog een recovery cd thuis maar ben momenteel in het buitenland. En ben bang alles kwijt te geraken
 
je kan ook opteren om via de verborgen administrator je een nieuwe gebruikers account aan te maken ...
over welke versie Windows gaat het hier ?
 
Ga naar start..alle programma’s ...bureau accessoires...
Rechter muis klik op de opdrachtprompt en uitvoeren als ADministrator
Vervolgens typ je in Opdrachtprompt: net user administrator /active:yes
Meld je af en je ziet nu de verborgen administrator verschijnen ...
meld je met deze dan ook aan en maak je een nieuwe gebruikers account aan met administrator bevoegdheden ...neem je instellingen over van het oudere gebruikers account in dien je dit wilt ! (niet aanbevolen omdat deze dus corrupt is )

Mocht je later het verborgen account van deze Administrator willen uitschakelen ..
kun je dit doen door de yes te veranderen naar no,
het komt er dan zo uit te zien: net user administrator /active:no

*dat de laptop 6 jaar oud is heeft niets te maken ..
ik gebruikte tot verleden week nog een desktop van wel 14 jaar oud deze staat hier nu als een reserve systeem in de kast .
 
In bijna alle gevallen waar ik die fout tegengekomen ben, was dit een gevolg van een falende harde schijf. Dus de profiel data stond op slechte sectoren... Telkens de schijf moeten clonen naar een nieuwe en een nieuw profiel moeten aanmaken.
 
betreffende de vermelding van een falende harde schijf wil ik dat je eens crystaldisk opstart ...
deze geeft de gezondheid aan van je harde schijf ...
is alles blauw dan is deze gezond ..maar word er een geel of een rood bolletje getoond dan scheelt er wel iets met deze schijf ... download crystaldiskinfo
 
Een gebruikersprofiel kan beschadigt of corrupt raken door .
Zoals DDragon omschrijft : falende harde schijf , maar ook door een virus .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan