Schijf "Door systeem gereserveerd" is bijna vol.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn partitie "Door systeem gereserveerd" staat in het rood!!
Weet er iemand wat ik er aan kan doen??
Werk met windows 10.

Alvast bedankt

Grtjs marco12
 
Aangezien je die in je Windows explorer ziet staan, wilt zeggen dat je die toegangkelijk gemaakt hebt(?). Standaard is die onzichtbaar voor een Windows gebruiker, en hoort zo ook te zijn. Op die partitie staan je bootbestanden en WinRE omgeving. En dat is alles wat daarop hoort te staan.
 
hoe groot is deze dan bij u ?
*normaal is deze een 350MB maar heb ondervonden dat deze bij sommigen maar een 100MB is ...
deze kun je niet vergroten ....
 
heb jij deze een letter toegewezen zodat je deze via de verkenner vermeld zie staan !
wellicht dus wel ...maar deze partitie geeft vervolgens aan dat deze leeg is indien jij deze via de verkenner aanklikt !
dit zijn dan ook normaal gezien verborgen bestanden ...
zelf gebruik ik nu de file explorer die aanwezig is in de Acronis disk director om na te gaan welke bestanden er zo aanwezig zijn in deze " door het systeem gereserveerde partitie " ****iets verwijderen doe ik hier dus NIET !

dit zijn al de bestanden die aanwezig zijn op deze " door het systeem gereserveerde partitie "
**je kan deze eens vergelijken met die van u ... ( zelf heb jij dus niets weggeschreven naar deze partitie veronderstel ik !)
Ashampoo_Snap_2015.12.02_18h19m47s_006_.jpg

***bij mij is deze ook een 350MB groot maar deze is nog voor 20% vrij
 
das raar omdat hier de upgrade ook werd gedaan naar de nieuwste build ...
de 350MB word dan ook opnieuw aangemaakt ...blijkbaar is er toch iets verkeerds gelopen bij u ...
ik stel voor dat je via start> instellingen >bijwerken en beveiliging > systeemherstel je pc vernieuwd !
een andere oplossing zou zijn om terug te gaan naar de vorige build maar denk niet dat je dit wenst te doen !
**een andere optie om deze "door het systeem gereserveerde partitie" te vergroten is er niet !
 
Oei da is spijtig.
Ik heb al aan het denken geweest, ik heb na de update een image gemaakt met Acronis true image, als ik nu de partitie "door systeem gereserveerd" formatteer en zonder te herstarten de image die ik heb gemaakt na de update er op zetten, zou dat gaan?
 
indien je deze aangemaakte image ga gebruiken dan word dus ook de C partitie terug gezet en niet enkel de "door het systeem gereserveerde partitie " !
*het is niet mogelijk om enkel de image van de " door het systeem gereserveerde partitie " terug te zetten zonder dat je de C benaderd !
 
je kan enerzijds wel eerst een image terug zetten en vervolgens enkel een image aanmaken van de "door het systeem gereserveerde partitie "
daarna upgrade je vervolgens weer naar de nieuwste build of je maakt nu eerst een image aan van je huidige situatie en je plaats deze daarna terug ...eenmaal je je huidige situatie terug heb plaats je vervolgens dan enkel het image terug van de " door het systeem gereserveerde partitie " ..... is dan alles weer zoals het moet zijn dan maak je vervolgens wederom een gehele nieuwe image aan en verwijder je de image die je dus heb aangemaakt toen deze gereserveerde partitie te vol was !
*ik hoop dat je er aan uit kunt ...
 
Maar ik heb bij de image "door systeem gereserveerd" niet aangevinkt.
dus jij neemt nooit deze gereserveerde partitie mee telkens je een image aanmaakt !
dan neem jij ook wellicht de herstel partitie van 400MB nooit mee !
* das dus wel niet verstandig !

**ik heb daarjuist hier enkel de door het " systeem gereserveerde partitie " vast gelegd in een image deze ga ik je bezorgen en hopelijk kan jij deze dan gebruiken om deze te voorzien !
vraagje je draait toch ook een x64 bit besturingssysteem ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan