Windows 11 Scherm verschijnt en verdwijnt ook weer herhaaldelijk automatisch en ongevraagd

Hallo beste mensen, wanneer ik mijn lege Datatraveler USB Stick bij mij in 1 van de 2 usb poorten steek (USB 2.0), verschijnt zoals het hoort, ook het scherm dat daarbij hoort automatisch. Vervolgens verschijnt dan het scherm weer en verdwijnt ook weer herhaaldelijk automatisch en ongevraagd en dat laatste hoort natuurlijk niet. Wanneer ik de betreffende usb Stick in de USB poort 3.0 steek gebeut dat automatisch aan- en uit gaan van het bijbehorende scherm niet. Wie weet hoe dit komt en heeft wellicht een oplossing hiervoor. Ik zou dat nog graag horen. Vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
Mogelijk slecht contact.
Wattenstaafje, paar druppels IPA er op en contactjes USB poort reinigen.
Eventueel USB stick eens omhoog "kantelen" of drukken zodat contactjes extra aangedruit worden.
Indien ja, eens proberen met een stukje papier (eventueel 1 of 2 dubbelgevouwen) onder de usb stick zodat die extra goed aandrukt.

Als dat niet werkt, kan zijn die stick wat meer verbruikt en de poort de nodige stroom niet kan leveren. (USB3 poorten kunnen iets meer aan.)
 
Iso Propyl Alcohol. Ik gebruik meestal 99%.
Je kan ook rubbing alcohol (ontsmettings alcohol) gebruiken.
Bij rubbing- of ontsmettingsalcohol is de verhouding meestal +/- 70% alcohol, +/- 30% gedemineraliseerd water.

Een alcohol familie maar best niet van drinken. ;)
 
Contact cleaner (cleaner voor electro) mag ook. Op contacten spuiten, paar keer in en uit halen.
Maar IPA of ontsmettingsalcohol heb je misschien wel in huis?

Btw, laptop best uitzetten en batterij eruit. Niet echt nodig, IPA of ontsmettingsalcohol geleiden normaal niet maar best toch voorzichtig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan