Windows 11 scherm op afstand overnemen

Hi
Ik had iets gestuurd naar een collega om zo de nieuwe versie van office 2024 te installeren. Daar hij eigenlijk niks van pc kent bleek het toch te ingewikkeld zijn.
Ik wis dat je het scherm van de pc kunt overnemen.
Vind dit artikel https://id.nl/huis-en-entertainment...-en-monitoren/computeren-op-afstand-doe-je-zo
En gebruikte daar quick Assist en dan moet de genen die wilt helpen simpel op ik wil helpen klikken en je krijgt een code.
Die bel je dan door naar de persoon die je wilt help hij start ook quick assistent op en voert de code en en je kunt de pc overnemen

Je zou het via quick assist kunnen doen. Dit zit voorgeïnstalleerde in Windows, hopelijk ook al W10. En ik kan je zeggen, het werkt makkelijk. Het is wel prettig om daarnaast met diegene te bellen, zodat je de code aan elkaar door kunt geven. Werkt echt fijner dan teamviewer, wat tegenwoordig niet zo gebruikersvriendelijk meer is.

Quick assist is te vinden door in het zoekvenster of loep naast de startknop te zoeken op quick, dan komt het al naar voren. Start het als administrator en wissel de gegevens uit (code) om hulp te bieden. Je kunt de besturing aanvragen nadat de verbinding tot stand is gebracht.

Even een link ter informatie.

Voor alle duidelijkheid, @Roxmarie : de TS heeft géén vraag gesteld, maar heeft het zo gedaan... maar je info is welkom voor anderen uiteraard.
Ik heb ook soms wel moeite met de teksten van @glda19 : het is vaak niet duidelijk of het heden of verleden betreft, door slordige vervoegingen. Of beide door mekaar. Of het een uitleg dan wel een vraag is ...

Terug
Bovenaan