Ik heb op een nieuwe pc (zonder software) Windows XP SP2 gezet. In de pc zit een Sata harde schijf. Na installatie blijkt deze de letter E toegewezen door het systeem. Gevolg, mijn back-up van Windows kan ik niet meer terugzetten. Deze komt immers van de C-drive. Dus, de eerste driveletters verplaatst (met computerbeheer) naar achter zodat de C niet meer bestaat. Daarna Windows opnieuw geinstalleerd. Zo lukt het toch.
Vraag : Hoe kan ik, als ik een nieuwe Sata schijf steek zonder die ommetoer, zorgen dat mijn Sata de letter C: krijgt.[OPLOSSING]
Vraag : Hoe kan ik, als ik een nieuwe Sata schijf steek zonder die ommetoer, zorgen dat mijn Sata de letter C: krijgt.[OPLOSSING]
[/OPLOSSING]Hoi, ben er weer. Zoals afgesproken hier dan mijn bevindingen. Deze week een Intel Quad core Q6600 klaar gemaakt. In bios, eerste schijf = sata, 2de schijf DVD enz.
Dit op een nieuw blanco systeem. Sata schijf direct herkend als C:
Indien het om een schijf gaat met reeds een windows versie op, dan met F11 laten booten van dvd. Schijven moeten wel in de hierboven vermelde volgorde in bios staan.
Mijn probleem was vroeger dat ik de DVD (op ide) als eerste boot zette.
Installatie is vlekkeloos verlopen.
Laatst bewerkt door een moderator: