Status
Niet open voor verdere reacties.
Samsung Galaxy J1 Mini

Inleiding
Samsung heeft een budget smartphone op de markt gezet in je J reeks dat er mooi uit ziet, maar daar stopt het eigenlijk verder wel. De Galaxy J1 Mini heeft nog geen 1GB aan RAM geheugen en dat is wat tegenwoordig wel als minimum word aanzien( ook door mij persoonlijk dan). Verder heeft het een vrij kleine batterij wat natuurlijk de tijd tussen de laadbeurten aanzienlijk verkort, had ook wel wat beter gekund, maar ja, als je als merk een budget phone op de markt zet, moet je ergens op bezuinigen natuurlijk. Laat eens zien of hij eigenlijk wel het kopen waard is? Voor wie eigenlijk niet veel meer dan belt, sms’t en eens wat facebookt moet dit nog wel lukken, al zal het geen snelheidswonder zijn. Maar wie bv. Net start met smartphone gebruiken, wil misschien wel dat het allemaal niet zo voorbij flitst. Hopelijk hebben ze bij Samsung er geen al te zware touchswich erover gezet, of de pret zal snel helemaal over zijn.
Het is nog niet geweten of de J1 Mini naar de Benelux komt en als hij er komt hoeveel, of liever gezegd hoe weinig hij zal gaan kosten. Voorlopig is hij enkel in de Filipijnen te verkrijgen.

Scherm
De Samsung Galaxy J1 Mini heeft een 4” TFT scherm met een resolutie van 800x480 pixels wat neer komt op 233PPI. Wat tussen een WVGA en een FWVGA scherm ligt. Samsung geeft gelukkig wel goede schermen, dat het qua kijkhoeken wel nog zal meevallen, maar het blijft wel een simpel TFT schermpje. Qua aantal kleuren doet hij het ook minder, geen 16 miljoen, maar 256000 kleuren. Daar is dus ook duidelijk op bespaard door Samsung.

Camera’s
Op de Samsung Galxy Mini steken ook 2 camera’s, achteraan een 5MP camera, zonder flits en een VGA front camera, dat wil zeggen een 0.3MP camera steekt er aan de voorkant, wat amper genoeg is om je profielfoto op Facebook aan te passen, maar meer kan je er ook niet van verwachten. Samsung heeft goeie lenzen in huis, misschien dat die achter camera wel nog mooie foto’s kan maken, maar met die front camera ben je eigenlijk niet zo gek veel, ik kan het weten, want mijn smartphone heeft ook zo een onding vooraan steken.

Chipset
De Samsung Galaxy J1 Mini draait op een minder gekende en goedkopere Spreadtrum SC8830 processor in Quad core geklokt op 1,2GHz met 768 MB RAM en 8GB intern geheugen, wat nog eens uitbreidbaar is tot 128GB, of iemand dit gaat doen, is mij nog zeer de vraag, en krijgt een karige Mali 400MP2. Dus daar ben ik ook niet zo tevreden mee. Die had ik liever met een Mediatek processor gezien en een andere GPU render. Mali is echt wel oud chinees spul, maar het werkt wel.
Toch nog een positieve noot, uit de doos draait deze Galaxy J1 Mini op android 5.1.

Batterij
De Galaxy J1 Mini krijgt een Mini battrijtje van amper 1500mAh dat wel verwijderbaar is.

Specificaties

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_j1_nxt-7768.php
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan