Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Afschaffing Roaming kosten


Na 10 jaar onderhandelen en nog meer onderhandelen, zijn ze tot eenakkoord gekomen om de roamingkosten af te schaffen binnen de EU, endit officieel vanaf 15Juni. Sommige providers bieden nu al dit aan,sommige wachten echt tot 15 Juni, hangt echt af van provider totprovider.
Let wel als je op vakantie gaat en je zit in Zwitserland, dat hetwonder mooie land NIET tot de EU behoort en dat je provider dus ookniet verplicht is om in dit land u aan nationaal tarief te latenbellen, smsen en surfen. Echter zijn er providers die er geenonderscheid in maken. Je zal zelf moeten kijken hoe het zit bij jeprovider voor je op vakantie vertrekt of je in Zwitserland nu wel ofniet met je eigen bundel kan werken of je dan daadwerkelijk aan jeroaming zit. Aan je toestel zelf zal je het niet zien, want van alsje een grens over steekt komt er gewoon een “r” van roaming op jetelefoon te voorschijn. Je zal dus zelf moeten kijken voor jevertrekt of Zwitserland nu gratis is of niet. Echter zijn er ookbeperkingen. Je mag maximaal 60 dagen Roaming gratis gebruiken perjaar en dat maximaal voor 10GB gespreid over die 60 dagen. Ook hetaantal belminuten en het aantal smssen is beperkt. Maar het is reedseen verademing tegenover vroeger natuurlijk.
 
Goed nieuws dit en nu maar hopen dat het ook werkt.
ik hoop met u mee Xperia. Wij gaan naar Italië deze zomer en hopen dat we eindelijk eens een beetje fatsoenlijk online kunnen met onze smartphone, want het is niet omdat het in onze bundel zit dat het daarom ook vlekkeloos zal verlopen, we gaan elk jaar naar italië en normaal gaat het daar voor ons voor geen meter vooruit, hopelijk wordt het nu niet nog slechter of we hebben helemaal niets aan die maatregel
 
tja, Europa is nog altijd een conglomeraat van individuele staatje die elk hun eigen ding willen doen. Roaming is (was) een bron van inkomsten voor de nationale operators. Echte "Europese" operators ken ik niet. Ik vraag me af hoe dit aangepakt wordt in de Verenigde Staten.
-m-
 
tja, Europa is nog altijd een conglomeraat van individuele staatje die elk hun eigen ding willen doen. Roaming is (was) een bron van inkomsten voor de nationale operators. Echte "Europese" operators ken ik niet. Ik vraag me af hoe dit aangepakt wordt in de Verenigde Staten.
-m-
Dat ze eerst eens hun luchtbel dat Europa heet tot een stevig geheel te laten fungeren, maar nee. Nu willen ze eerst nog de Turken erbij. Sorry, maar Dat heeft nog nooit bij Europa gehoord en kan dus bij gevolg ook niet erbij horen. Dus in plaats van er nog landen bij te willen laten horen, zouden ze beter eerst de landen die er nu bij zijn echt als 1 geheel te laten fungeren. Ik denk dat America als 1 geheel fungeert en hier in Europa elk land nog zijn eigen ding wil doen. De talen bv, hier in Europa is het elk land zijn taal, in America is het gewoon 1 taal. Wij in ons kikkerlandje hebben er zelfs 3 talen. Als ze 1 geheel willen vormen kan dat gewoonweg niet vind ik. Wat die providers betreft heb je inderdaad ook gelijk en geen gelijk. Orange vind je in Nederland, België, Frankrijk en ik denk dat er nog landen zijn. Alleen noemt het niet overal Orange. in Nederland noemt dit geloof ik KPN.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan