Status
Niet open voor verdere reacties.
mijn dochter kan de resolutie van haar scherm niet meer veranderen als hij opstart geeft hij een foutmelding ze zegd iets van analoge fout en herts ,ze heeft hem dan op een ander scherm gezet en nu geeft hij aan dat het een frequentie fout is ze kan dus niet meer op haar pc en ze woont tever van hier zodat ik er niet naartoe kan om te gaan kijken
wie kan me raad geven ????
ik had gezegd rechtsklikken op scherm en dan eigenschappen en instellingen maar ze heeft een beeldje dat over haar scherm zweeft dus geen bureaublad
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vertel 1st eens wat meer over de pc, model pc, videokaart...
Die foutmelding zal van het beeldscherm zelf komen, net zoals wanneer de pc niet draait, dan staat er dat er geen signaal is.
Dan kan je op haar pc enkel de opstart van de pc zien tot aan het laden van windows waarna het beeldscherm begint te protesteren om schade aan de monitor te voorkomen, de frequentie die ingesteld is ligt buiten bereik van het beeldscherm.
Ben ik tot daar juist?
Dan is het enige dat je kan doen opstarten vanaf cd en windows herinstalleren, of als je de videodriver vind in een dosomgeving deze wissen.
 
het zal niet van het scherm zijn want ze heeft het op 2 pcs geprobeert
bij het ene scherm komt er analoog RGB 120 KHZ/75
en op het andere scherm frequentie te hoog

1 pc en 2 schermen die zeggen dat de frequentie te hoog is van de videokaart, dan is het de videokaart die meer eist van het scherm dan het scherm kan verdragen.
Gewoom videokaart verkeerd ingesteld.
Windows opnieuw instaleren en t is opgelost.
Geloof me, ik heb het ook ooit voorgehad.
 
ik zal moeten wachten tot ze hier komt met haar pctje want ze geraakt niet in veilige modus zegd ze ,ze krijgt gewoon geen beeld meer op haar scherm ook niet via de monitor kan ze dat menutje krijgen om het in te stellen van die resolutie, raar
 
Doe twee dingen.
Doe de videokaart er eens uithalen en er weer inzetten.
Mocht dit werken haal de nieuwste drivers op bij de fabrikant van je videokaart.

Anders haal eens 1 geheugenlatje er uit en start de PC weer op kijk of hij reageerd.
Zo ja videokaart updaten afsluiten en geheugenkaart er weer in, weer opstarten.

Eventueel met de windows CD een repair doen als bovenstaande lukt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan